یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمدمهدی پورعلی فرد

حوزه/ فرعون کودکان بنی اسرائیل را سر می برید و زنانشان را نگه می داشت تا از آنان بهره کشی کند. امروزه می بینیم رژیم صهیونیستی نه تنها کودکان را می کُشد بلکه ستم را به حدی بدتر از فرعون رسانده و زنان را نیز زیر بمباران شدید خود مظلومانه به شهادت می رساند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، اراده برخی شهوت پرستان این است که مؤمنین در امور جنسی دچار یک انحراف بزرگ شوند اما خواسته خداوند این است که انسان های با ایمان به وسیله ازدواج و تشکیل خانواده زمینه رشدشان فراهم شود.

خداوند پس از بیان مسایلی مربوط به ازدواج و تشکیل خانواده می فرماید : واللَّهُ یُرِیدُ أَنْ یَتُوبَ عَلَیْکُمْ وَیُرِیدُ الَّذِینَ یَتَّبِعُونَ الشَّهَوَاتِ أَنْ تَمِیلُوا مَیْلًا عَظِیمًا ﴿نساء، ۲۷﴾.

نمونه دیگری که در قرآن کریم مطرح شده اراده برخی انسان هاست که می خواهند نور خدا را با ابزارهای مختلف از جمله تبلیغات گسترده خاموش سازند، اما خداوند اراده فرموده که نور خود را کامل فرماید. در سوره مبارکه توبه می فرماید: ُیرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَی اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ.(توبه، 32) می خواهند نور خدا را با دهان هایشان خاموش کنند و خدا جز اینکه نورش را تمام کند از کار دیگر ابا دارد اگر چه کافران اکراه داشته باشند.

و نمونه سوم، اراده مستکبران است که می خواهند حاکم علی الاطلاق زمین باشند اما خداوند اراده فرموده که مستضعفین وارثان زمین باشند. خداوند از قول فرعون می فرماید: فَقَالَ أَنَا رَبُّکُمُ الْأَعْلَی ﴿نازعات، ۲۴﴾ اما در مقابل می فرماید: وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ ﴿قصص، 5﴾. ما اراده می کنیم که نعمت بزرگی نصیب مستضعفین کنیم. آن نعمت این است که آنان را پیشوایان و وارثین زمین قرار می دهیم. و نیز فرموده است: أَلَا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَی الظَّالِمِینَ ﴿هود، ۱۸﴾

فرعون کودکان بنی اسرائیل را سر می برید و زنانشان را نگه می داشت تا از آنان بهره کشی کند. امروزه می بینیم رژیم صهیونیستی نه تنها کودکان را می کُشد بلکه ستم را به حدی بدتر از فرعون رسانده و زنان را نیز زیر بمباران شدید خود مظلومانه به شهادت می رساند. پس لعنت خدا بر این ظالمین. ان‌شاءالله دور نیست که شاهد باشیم اراده حقتعالی درباره مستضعفین فلسطین محقق شود و اسرائیل غاصب که مورد نفرین خداوند است از صفحه روزگار محو گردد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی پورعلی فرد- استاد حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha