چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
شهید حسین آستروتین

حوزه/ در خانواده ساده و متدینی، فرزندی به نام حسین در سال ۱۳۳۲ متولد شد که در سالها بعد، پرچم افتخار کشور و ملت و دین شد و مایه عزت و احترام و شرف خانواده و شهر و دیار خود گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، استان بوشهر در حماسه دفاع مقدس نقش به‌سزایی داشت و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، بزرگترین پایگاه‌های نظامی کشور در استان بوشهر قرار دارد و طی هشت سال دفاع مقدس این استان در جبهه‌های زمینی، هوایی و دریایی نقش ویژه و مهمی ایفا کرد، هرچند شهدایش آنچنان که باید و شاید به نسل امروز همچون دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها معرفی نشده‌اند.

در این راستا خبرگزاری حوزه قصد دارد در قالب پرونده‌ای ویژه و نگاه به تاریخ مجاهدت شهدای این استان در دوران دفاع مقدس، به معرفی آنان بپردازد.

شهید حسین آستروتین

در خانواده ساده و متدینی، فرزندی به نام حسین در سال ۱۳۳۲ متولد شد که در سالها بعد، پرچم افتخار کشور و ملت و دین شد و مایه عزت و احترام و شرف خانواده و شهر و دیار خود گردید.

دوره دبستان را در روستای خود، لاور شرقی به پایان برد. در دوران تحصیلی ابتدایی خود در لاور، به دلیل کمبود معلم بعضی مواقع، حسین خود یار و کمک کار معلم خود می شد و یک یا دو کلاس را همزمان اداره می کرد و از هوش و استعداد نمونه برخوردار بود.

دوره راهنمایی و اول دبیرستان را در مدرسه ادب شهرستان دشتی گذراند و چون نسبت به خدمت به آب و خاکش احساس مسئولیت کرده و علاقه شدید داشت، پس از اتمام دوره اول دبیرستان به استخدام نیروی هوایی درآمد و در حفظ مرزهای هوایی کشور خدماتی انجام داد.

وی در تاریخ ۶ مهرماه ۱۳۵۹ در منطقه نیروی هوایی بوشهر در حالیکه مشغول پاسداری و مأموریت بود با حمله هوایی هواپیماهای عراقی به درجه رفیع شهادت نایل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha