دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اساتید همیار

حوزه/ سومین جلسه ضمن خدمت اساتید راهبر تربیتی به همراه دوره ضمن خدمت اساتید مصاحبه گر و اساتید علاقه مند با موضوع آشنایی با روانشناسی شخصیت و مخاطب شناسی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سومین جلسه ضمن خدمت اساتید راهبر تربیتی به همراه دوره ضمن خدمت اساتید مصاحبه گر و اساتید علاقه مند از سوی اداره کل امور تربیتی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین زکریا خیری به تبیین موضوع آشنایی با روانشناسی شخصیت و مخاطب شناسی پرداخت و با بیان نکات مورد توجه در ارتباط با افراد در اولین جلسه، اظهار کرد: مهمترین عامل در ارتباط در اولین جلسه ساخت ذهنیت مثبت از خود در نظر دیگران است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مولفه‌های عملی در ارتباط مانند اطلاعات و تحلیل، تصمیم گیری، انرژی برای تعامل، فعل و غیره، گفت: روش کشف فهم مخاطب خود که آیا همان چیزی که در نظر من هست را متوجه شده یا چیزی دیگری متوجه شده، بازخورد گرفتن و سوال کردن هست.

حجت‌الاسلام‌ خیری افزود: بدترین و پرکاربرد ترین شیوه در حل مسائل زندگی، حق محور بودن است که طرفین روی حق خود پا فشاری می‌کنند و بهترین شیوه، مسأله محوری است که طرفین روی مسأله تاکید می‌کنند و به دنبال حل آن می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: در قانون روانشناسی، وقتی شخصیت انسان مورد مخاطب قرار می‌گیرد، خود به خود حالت دفاعی می‌گیرد.

تبیین شخصیت در تست MBTI و برگزاری تمرینهای عملی با اساتید راهبر تربیتی از جمله برنامه‌های این نشست بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خیری در این جلسه، کتاب اصول و تکنیک‌های ارتباط موثر تألیف قادر باستانی را برای مطالعه در این باره، معرفی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha