یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
1

حوزه/ رئیس انجمن کلام اسلامی گفت: این انجمن، طبق ارزیابی ها و امتیازات ثبت شده در جایگاه نخست و ممتاز انجمن های حوزه قرار داشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جلسه هیئت مدیره انجمن کلام اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین برته مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه، حجت الاسلام والمسلمین برنجکار رئیس انجمن کلام اسلامی و دیگر اعضای هیئت مدیره انجمن، حجج اسلام والمسلمین هادی صادقی، طالقانی، قیومی، موسوی تنیانی، کریمی، حسینی زاده، خادم الحسینی و آقای دکتر جاویدا در محل دبیرخانه انجمن های علمی حوزه برگزار شد.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام والمسلمین برنجکار گزارش اجمالی از برنامه های انجمن کلام ارائه داد.

وی افزود: در این سالها انجمن کلام طبق ارزیابی ها و امتیازات ثبت شده در جایگاه نخست و ممتاز انجمن های حوزه قرار داشته است و این جایگاه ویژه در ادامه راه به همکاران ما انگیزه ای مثبت و برای دیگر انجمن ها الگویی مناسب و راهگشا خواهد بود.

در ادامه دیگر اعضای هیئت مدیره نیز ضمن بیان مشکلات طی سالیان گذشته از جمله عدم توجه به انجمنها، نبود بودجه و اعتبارات لازم و همچنین لزوم اعتبار بخشیدن به انجمن ها و عدم پاسخگویی مناسب به خواسته و مطالبات انجمنها گلایه کرده و از دبیر انجمن ها و قطب های علمی حوزه در دوره جدید درخواست همکاری و تعامل بیشتر را داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین برته نیز ضمن تشکر از زحمات و حضور اعضای هیئت مدیره انجمن کلام در این نشست به بیان موضوعاتی جهت پیشبرد اهداف و تعامل بیشتر با انجمن ها پرداخت.

وی گفت: حدود سه ماه قبل از قبول مسئولیت در این مجموعه با دبیر سابق انجمن ها و دیگر افراد آگاه در این زمینه جلسات متعدد برگزار کرده و ضمن اذعان و تصدیق دستاوردهای و مجاهده رؤسای پیشین به خوبی به مشکلات و کاستی های انجمن های علمی واقف بوده ام.

دبیر انجمن ها و قطب های علمی حوزه یادآور شد: گردهمایی و نشست روسای انجمن ها در مشهد مقدس در راستای تعامل و همکاری بیشتر و اعتلای نام انجمن ها و هویت سازی بوده است و در این سفر علمی و معنوی پیش نویس نظام جامع و سند جامع انجمن ها نوشته و مورد تأیید روسا قرار گرفت که در واقع نوشتن این سند در این زمان کوتاه با این تراز واقعا یک رکورد بوده است.

وی افزود: در اجلاسیه روسای انجمن ها در مشهد مقدس راهبری دانش در حوزه، مسئله ترویج و گفتما سازی، مسئله نقد و بررسی آثار و دیدگاه ها و پاسخ گویی به شبهات و نیازهای جامعه و نظام اسلامی بررسی و به عنوان اهم فعالیت های انجمنها، در نظام جامع درج و در کمیسیون مربوطه به تصویب رسید.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه ضمن بیان مشکلات در زمینه انتصاب، شاخصه های امتیاز به انجمن ها و دیگر موضوعات ، تلاش خود و دیگر همکاران را بر اصل مستند سازی و اصول و روش حقوقی جهت ارائه به مدارج علمی، شورای عالی و دیگر مؤسسات علمی معطوف داشت و اطمینان داد جهت تأمین نیازهای مالی نشست ها، برنامه ها و پروژه های علمی انجمنها همکاری و تعامل لازم صورت پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha