سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
1

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین پورامینی در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین اصغری بر ارتقای همکاری مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات با مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام اصغری در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین پورامینی رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه گفت: فعالیت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه در پاسخگویی متنوع و در قالب های متعدد، نشان دهنده وقت گذاشتن و دغدغه مند بودن این مجموعه است.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: تنوع بالا و بهره وری حداکثری از فعالیت ها در مرکز مطالعات، برای بنده جذابیت داشت و قابل تقدیر است. پاسخگویی علامت و نشانه کارآمدی حوزه و روحانیت است. دفاع از کارآمدی نظام اسلامی و ساختار اصلی آن و همچنین عملکرد کلی دستگاه حاکمیتی از وظایف ما محسوب می شود.

وی بیان کرد: دو مرکز پاسخگویی می توانند به نوعی مکمل هم باشند. بالفعل می توانیم در دو عرصه آموزش، توانمندسازی و مهارت افزایی فعالان عرصه پاسخگویی و همچنین برگزاری نشست های علمی در زمینه پاسخگویی، فعالیت های مشترکی به صورت مستمر داشته باشیم. برگزاری نشست های علمی مشترک، هم از لحاظ بهره بردن از طیف مخاطبین هر کدام از مراکز و همچنین از حیث هم افزایی در به کارگیری اساتید وکارشناسان متخصص و مجرب، بسیار مغتنم بوده و تأثیر بسزایی در غنای فعالیت ها و دیده شدن بیشتر آثار خواهد داشت.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین پورامینی نیز در سخنانی گفت: فعالیت مستمر و به روز مرکز ملی و همچنین استفاده وسیع از فضلای جوان در امر پاسخ گویی به سئوالات دینی مخاطبان، یک رسالت پرافتخار و ماندگاری است که این تلاش را باید ارج نهاد .

وی افزود: در فضای فکری مخاطب و از دید پرسشگر، تمایزی بین مراکز پاسخگویی دینی نیست و لذا تعامل و هم افزایی حداکثری بین مراکز فعال درعرصه پاسخگویی ضرورت دارد. امر مهم توزیع و نشر محصولات و تولیدات، دغدغه مشترک هر دو مجموعه محسوب می شود که باید در این زمینه هم افزایی حداکثری داشته باشیم.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه بیان کرد: شبکه های ارتباطی سطح بالا و گسترده ای که به وجود آمده فرصتی مغتنم جهت توزیع و نشر به شمار می رود. مرکز مطالعات با ایجاد شبکه ای ویژه با عنوان پاسخکده، در قالب جلسات مشترک و شبکه تعاملی، ارتباط تنگاتنگی بین مراکز علمی حوزوی متمرکز در حوزه های دانشی خاص و در موازات آن فعالان استانی و منطقه ای ایجاد کرده است که این برنامه تاکنون با حضور ۱۲ مرکز تخصصی حوزوی و مشارکت بیش از ۱۵ استان شکل گرفته و به صورت پیوسته جلسات و فعالیت های پاسخگویی، پیگیری شده و انجام می پذیرد.

وی گفت: برگزاری دومین کارگاه تخصصی «شبهه شناسی و روش شناسی پاسخگویی ومواجهه با شبهات» در شهریورماه طی سه روز و در قالب ۷ کارگروه تخصصی، با حضور نمایندگان مراکز تخصصی و مناطق استانی فعال، از نمونه های موفق اجرای دوره های آموزشی و مهارتی توسط مرکز مطالعات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha