یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فاضل

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در تشریح اندیشه مرحوم میرحامد حسین و مکتب لکهنو، گفت: فرهنگ غنی شیعی ما مملو از ظرفیت های بزرگی است که انسان های برجسته ای را تربیت می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در دیدار جمعی از مدیران بنیاد بین المللی امامت که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران صورت گرفت، ضمن تقدیر از رویکردهای ارزشمند بنیاد بین المللی امامت در پاسداشت علمای جهان اسلام، معرفی بیشتر مکاتب شیعی و الکوهای علمی را بسیار مهم ارزیابی کرد و در تشریح اندیشه مرحوم میرحامد حسین و مکتب لکهنو، اظهار داشت: فرهنگ غنی شیعی ما مملو از ظرفیت های بزرگی است که انسان های برجسته ای را تربیت می کند.

وی به تاریخ ادبیات فارسی و وجه اشتراک سبک های مختلف فارسی اشاره کرد و معرفی مفاخر و آشنایی با اندیشه های علمای تراز اسلام را اقدامی ارزشمند در پیشبرد اهداف متعالی اسلام برشمرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران بر اهمیت توجه به مطالعات موردی در حوزه های علمیه و بازشناسی اندیشه های علمای اسلام در گستره تاریخ اشاره کرد و افزود: تمرکز علمی بر بازشناسی اندیشه مفاخر جهان اسلام از رویکردهای مهمی است که می تواند یکی از اهداف فعالیت بنیاد بین المللی امامت در معرفی آثار و اندیشه و روش های علمی و سیره عملی علما شود.

وی با بیان این که برای کشور اسلامی ایران که تولیت در آن مبتنی بر نگاه های دینی دنبال می شود، بازشناسی اندیشه علما و بزرگان دین بسیار مهم و ضروری است، ادامه داد: تولیدات علمی و اندیشه ای مراکز و نهادهای حوزوی و خدمات علمی مجموعه های دینی باید در مسیر تبیین سیره علمی و عملی علمای فاخر اسلامی به نسل جوان امروزی قرار گیرد.

اهمیت بازتولید اندیشه‌های دینی در سطوح مختلف اجتماعی

حجت الاسلام والمسلمین فاضل بر اهمیت بازتولید اندیشه‌های دینی در سطوح مختلف اجتماعی تأکید کرد و یادآور شد: اگر این بازتولید محقق می‌شد در همگرایی و تقویت همکاری های میان بخشی مراکز دینی و حوزوی و همسوسازی ظرفیت ها، در دفاع از مذهب و تبیین آموزه های دینی موفق‌تر عمل می کردیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر نقش و رسالت بانوان در احیای اندیشه های ناب اسلامی تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha