یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علی سلطانی

حوزه/ دبیر اجرایی سوگواره ملی سلسله طلایی از برگزاری شش نشست تخصصی و کارگاه آموزشی در حاشیه برپایی نمایشگاه آثار منتخب این سوگواره در گالری بهفام قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علی سلطانی امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه آثار منتخب سوگواره ملی سلسله طلایی در قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته در حاشیه برپایی این نمایشگاه، برگزاری سلسله کارگاه‌آموزشی با هدف افزایش توانمندی و تقویت سواد هنری هنرمندان و هنرجویان بود.

وی تصریح کرد: دبیرخانه سوگواره سلسله طلایی تلاش کرد که این رویداد هنری صرفاً به برپایی نمایشگاه منحصر نباشد و از ظرفیت علمی و آموزشی اعضای هیئت داوران این سوگواره که هر کدام سال‌ها تجربه تدریس و حضور در دانشگاه و مؤسسات هنری مطرح کشور را دارند، برای غنای هنری هنرجویان و علاقه‌مندان استفاده کند.

دبیر اجرایی سوگواره ملی سلسله طلایی به برگزاری شش کارگاه آموزشی اشاره کرد و گفت: نخستین کارگاه آموزشی با موضوع «چالش‌های تصویرسازی» با حضور محمد حسین صلواتیان و کاظم طلایی برگزار شد و بر ضرورت توجه به نوع تولید محتوا برای خلق آثار تصویرگری و پرهیز از طراحی کارهای سطحی تأکید شد.

سلطانی تصریح کرد: «از کوفی تا طراحی حروف» دومین کارگاه آموزشی سوگواره سلسله طلایی بود که با حضور سعید نقاشیان در مورد شیوه استفاده صحیح از خط کوفی بنایی در طراحی لوگو تایپ بحث و تبادل نظر شد.

وی اضافه کرد: در نشست «گپ‌وگفت گرافیک» با حضور سید حسن موسی‌زاده نیز به موضوعاتی نظیر روش‌های انجام طراحی و ارائه پروژه و چالش‌ها و معضلات طراحان گرافیک پرداخته شد.

دبیر اجرایی سوگواره ملی سلسله طلایی تصریح کرد: در نشست «نقد و تحلیل» آثار تصویرگری سوگواره با حضور سعید سروش نیز تعدادی از آثار نمایشگاه مورد نقد و بررسی قرار گرفت و ویژگی‌های یک مجموعه موفق تصویرسازی از قبیل تعادل، فرم، رنگ و بافت تشریح شد.

سلطانی اضافه کرد: «کلیدهایی برای طراحی» از دیگر کارگاه‌های آموزشی بود که با حضور محمد مهدی نوری از استادان و هنرمندان شناخته شده هنر تصویرگری برگزار و مبانی آموزش تصویرسازی برای هنرجویان تبیین شد.

وی تصریح کرد: آخرین نشست از سلسله کارگاه‌های آموزشی سوگواره سلسله طلایی نیز به موضوع «تجربه نگاری هوش مصنوعی در هنر» اختصاص دارد که عصر روز پنجشنبه ۱۱ آبان با حضور محسن گلریز در گالری بهفام برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی سوگواره ملی سلسله طلایی در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه آثار منتخب سوگواره در روز جمعه ۱۲ آبان به کار خود پایان می‌دهد و برگزیدگان این رویداد هنری در آیین اختتامیه سوگواره سلسله طلایی در تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم معرفی خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha