جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
تصاویر/ مصاحبه با حجت الاسلام حسین درودی معاون استان های ستاد همکاریهای حوزه و آموزش پرورش

حوزه/ پژوهشگر علوم تربیتی به مناسبت جنایات بی‌حد رژیم غاصب صهیونیستی و سکوت جوامع استکباری در یادداشتی به چرایی این جنایات و سکوت جوامع استکباری پرداخته است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین درودی، پژوهشگر علوم تربیتی و مدرس صاحب سبک سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب به دنبال یورش بی امان رژیم صهیونیستی به نوار غزه یادداشتی با عنوان «حب ایمانی وطن و آثار اعجاز آن در غزه» را در اختیار خبرگزاری قرار داد.

متن یادداشت به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

رژیم اسرائیل شر مطلق و عامل ناامنی در جهان

فرمایش معمار کبیر انقلاب اسلامی در صدور انقلاب به جهان را به وضوح مشاهده می کنیم که اهالی غزه با الگوگیری از آن توانسته است حماسه های ۸ سال دفاع مقدس و مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی را برای نبرد با دشمن تا بن دندان مسلح صهیونیستی به کار گیرد؛ اگرچه در دفاع مقدس مردم مقتدر غزه اتهام به ایران از سوی استکبار و اسرائیل زده می شود و لکن امام انقلاب اسلامی در جواب فرمودند: «شما مردم فلسطین را درست نشاخته اید».

خداوند در قرآن کریم از قوم یهود و مشرکین به عنوان سرسخت ترین دشمن مسلمانان یاد کرده است و می فرماید: «لَتَجِدَنَّ اَشدَّ الناسِ عَداوتا للذین آمنوا الیهود والذین اشرکوا... ا.» (۸۲ مائده) هر آینه دشمن‌ترین مردم نسبت به مسلمانان، یهود و مشرکان را خواهی یافت، شاید این مهم در نزد بسیاری از شهروندان و محققان سوال بر انگیز باشد که چرا صهیونیست تروریست تا این اندازه مظلوم ستیز و بی باک در کودک کشی می باشد؟ پاسخ این سوال را می توان آیه شریفه ۱۱۲ سوره آال عمران درک و دریافت کرد: «ضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّةُ أَیْنَ ما ثُقِفُوا إِلاَّ بِحَبْلٍ مِنَ اللَّهِ وَ حَبْلٍ مِنَ النَّاسِ وَ باؤُ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ وَ ضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الْمَسْکَنَةُ ذلِکَ بِأَنَّهُمْ کانُوا یَکْفُرُونَ بِآیاتِ اللَّهِ وَ یَقْتُلُونَ الْأَنْبِیاءَ بِغَیْرِ حَقٍّ ذلِکَ بِما عَصَوْا وَ کانُوا یَعْتَدُونَ» آنها محکوم به ذلّت و خواری هستند به هر کجا که یافت شوند، مگر به دین خدا و عهد مسلمین درآیند. و آنان پیوسته مستحق خشم خدا و اسیر بدبختی و ذلّت شدند از این رو که به آیات خدا کافر شده و پیغمبران حق را به ناحق می‌کشتند، و این نابکاریها به خاطر نافرمانی و ستمگری همیشه آنها بود. از این پاسخ قرآنی بدون شک و تردید می توان جنایت نظام جعلی اسرائیل را این گونه تحلیل کرد ذلت و افلاس و تهیدستی صهیونیست ایشان را از رحمت الهی محروم داشته که علامت و نشان آن محرومیت بی عقلی و بی رحمی مشهود و ملموس در جهان به ویژه مردم مقتدر غزه است.

چرایی عداوت دیرینه صهیونیست خبیث با قدس شریف

رژیم غاصب صهیونیستی با انحراف دادن به دین توحیدی یهود و سوء استفاده از جایگاه قدس شریف قصد یهودی سازی و محو آثار اسلامی در بیت المقدس را در سر دارد؛ از همین رو حضور مسلمانان را مانع و مزاحم خود یافته و راهکار عملی آن را در قتل و غارت و نسل کشی و همچنین نخبه کشی مردم مسلمان برنامه ریزی کرده است و برای عملیاتی کردن آن از هیچ جنایتی فرو گذار نیست و بدین سبب از ابزار رسانه جهت انحراف عقاید توحیدی و از ربوی کردن اقتصاد توسط ایجاد بانکهای بزرگ بین المللی و نیز بر پایی مراکز فساد و فحشا جهت براندازی کانون خانواده با تولید انواع شبهات و دروغ پردازی ها توانسته است بسیاری از افراد غافل و دنیا پرست را از مسلمان و غیر مسلمان با خود همراه کند.

جنون مسلمان کشی و ضعیف ستیزی اسرائیل خبیث

شهید امام موسی صدر اسرائیل شر مطلق است.

یهودیان منحرف با تحریف تورات حضرت موسی علیه السلام و با شاخصه های غیر انسانی مانند قساوت قلب؛ حرص بر مال اندوزی؛ پیمان شکنی؛ دشمنی با ملل؛ نژاد پرستی و از همه مهمتر زذیله خود پرستی به توهم نژاد برتر باور دارد و بدین سبب قتل مخالفان خویش را جنون انسان کشی نمی داند بلکه آنها را مانند حیوانات مزاحم خطاب کرده و به خود اجازه هر جرم و جنایتی را روا می دارد؛ بدین سبب در سراسر جهان هیچ انسانی برای آنان احترام صهیونیست ها را ندارد مگر در خدمت تمام عیار آنها باشد و در صورت عدم حمایت و اطاعت و اعتراض به ظلم و تجاوز آنها دستور قلع و قمع را صادر می کنند که نمونه هایی از آن عبارتند از بر افروختن جنگ جهانی دوم؛ کشتارهای در چندین قرن گذشته فلسطین؛ کشتار مسلمانان میانمار؛ هندوستان؛ آفریقا و اغتشاشات ایران و ترور دانشمندان و تاجران بین المللی و دروغ کبیر هولاکاست و هزاران جنایات دیگر که در حافظه تاریخ مشهود و ملموس است.

چرایی شکست غیر قابل ترمیم رژیم صهیونیستی

رژیم غاصب صهیونیستی با زیر ساخت انحراف و دروغ پردازی و وارونه نمایی در عقیده توحیدی برای مطامع و منافع نامشروع خود نظام نامبارکی را با الهامات از شیاطین دست و پا کرده بود و لکن با نوع جنایات بی بدیل خویش سبب بیداری مردم جهان و حتی یهودیان موحد شده است از همین رو با تخریب زیر ساخت سازه های فوقانی در حال اضطراب و سقوط ریزش قطعی است و بدین علت فرار آنان به هر کشوری با نفرت و ناامنی مواجه گردیده است.

سکوت بازان در محاصره نفاق اجتماعی

این روزها برای محکومیت جنایات نظام جعلی اسرائیل با سکوت های سرگردانی مواجه هستیم که شاید برای برخی سوال شده باشد که میان بشر اوکراینی و ایرانی و فلسطینی و همچنین آفریقایی چه کسی نرخ تعیین کرده که یکی بر دیگری برتری دارد؛ خداوند آنان یا خداوندان آنها چراکه خداوند یگانه بی همتا هیچ نیازی به ستمکاری و طبقاتی کردن جامعه بشری ندارد؛ در نتیجه این فرهنگ کودک کشی در غزه مقتدر در ادامه همان جنایات فرهنگ برهنگی و استثماری فراماسون های صهیونیستی بوده و هست؛ از همین رو بنیانگذار انقلاب اسلامی رحمه الله علیه جمعه پایانی ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس ابتکار و اعلام کردند و سبب بیداری مسلمانان جهان به ویژه مردم غیور فلسطین شده اند.

وطن دوستی عجین با ایمان مبارزان فلسطینی

مردم شریف و غیور غزه با جوانح و جوارح خود و اعضای خانواده های عزیزشان با ایمان به خدا و رسول و فطرت بشارت بخش خود در صحنه نبرد با یهود جهان را به شگفتی کشانده اند و همچنین با حدیث جهت دهنده حب الوطن رسول اعظم صلی الله علیه و آله را در مقابل جنون زدگی صهیونیست برابر دوربین رسانه های جهان اقتدار خداداد خویش را به نمایش گذاشته اند و به اثبات رسانده که در هیچ شرایطی انسان مجبور به پذیرش ظلم ستمگران نمی باشد تا با قبول مظلومیت شیاطین و اشرار را بر خود مسلط کند که در صورت پذیرش ظالم نباید در انتظار حمایت خالق و حضور فرشتگان او باشند.

شناسه و شاخصه حدیث وطن دوستی

آنچه درد و رنج های جانکاه قطعه قطعه شدن اعضای خانواده به ویژه کودکان را برای مردم شریف غزه در برابر حملات بی رحمانه و ددمنشانه اسرائیلی ها قابل تاب آوری می کند ایمان به وطن دوستی فطری است، که حس مالکیت و سر بار نبودن بر سفره زحمات دیگران را تضمین می کند؛ چراکه مردم غیرتمند غزه با اقتدار و مقاومت خویش از حق خدادادیشان دفاع می کنند چراکه به سبب ایمان به خداوند منتقم، نیازی به کودک کشی صهیونیست ها و زنان و کهنسالان ندارند و این عزت را از وعده الهی الهام گرفته اند و در انتظار وقوع آن به خود شک راه نداده و شیطان و شیطان پرستان را ناکام گذاشته اند.

حب ایمانی وطن و آثار اعجاز آن

حـب الوطن مـن الایمان و در دیگر خبر: حب الـوطن مـن طیـب المولـد» ابوالفتوح رازی، ۱۴۰۸ ق، ج ۱۷، ص ۲۹۹

پیامبر صلی الله علیه واله پس از ترک مکـه اشـتیاق و علاقۀ قلبی خود را به مکه که زادگاه و وطن ایشـان بـوده، اعـلام نمـوده و از آن بـه عنوان محبوبترین شهر تعبیر کرده اند و خداوند نیز به ایشان مژده داده که بـه زودی به شهر محبوب و مورد علاقه خود خواهی رسید. پس از صلح حدیبیه این امـر میسـر شده و پیامبر مجدداً به مکه وارد شده است، چنانکه به موجب روایتی در تفسیر آیـۀ «إِنَّ الَّذی فَرَض علَیلک الْقُرْآنَ لَرَادک إِلَی معاد) «قصص ۸۵) (پیامبر در هنگامیکه از مکـه خارج شده و به سوی مدینه در حرکت بود، جبرئیل در جحفه بر او فرود آمد و به او گفت: ای محمد آیا به شهرت که در آن متولد شده ای، علاقه داری؟ پیامبر فرمود: آری. به همین سبب خداونـد آیـۀ مزبـور را نـازل فرمـود» (مجلسـی، ۱۴۰۳ ق، ج ۱۷) و رسول خدا صلی الله علیه و اله فرمودند: «حب الوطن من الایمان» ابن بطة العکبری، ابی‌عبدالله عبیدالله بن محمد، کتاب الجهاد او سبعون حدیثاً فی الجهاد، قاهره، مکتبة القرآن، بی‌تا، ص۷۷.- «مـن ایمـان الرجـل حبـه لقومـه» سفینةالبحار، ج ۲ ص ۶۶۰.

حدیث حب الوطن و آثار باستانی

یکی از دلائل آثار باستانی هنری و انسانی در کشورهای جهان به محبت مردم آنان بر سرزمین های خود می باشد؛ از همین رو بازدید توریست از حب فطری گذشتگان است نه صرف مهارت های آنان که بر رو سنگ و فلزات با قی مانده است؛ لهذا باید پرسید مردم سراپا در محرومیت غزه با کدامین عقیده غنی و قوی تاب و تحمل خود را در مواجهه با انسان نماهای اسرائیلی نصرت می بخشند؟ بله با توجه به وعده حتمی خالق هستی و ایمان بر دفاع از وطن در برابر متجاوزان و تن به ذلت آنان نداندن همان گونه که سرور و سالار شهیدان به مسلمانان و آزادگان جهان درس دادند؛ به تحقیق آینده کشور فلسطین با بلوک های عزت و خدمت رسانی بر همدیگر به آبادانی و آرایش معنویی مثال زدنی جهان مبدل خواهد شد. از رسول خـدا صلی الله علیه و آله آمـده اسـت : «بحـب الاوطـان عمـارة البلدان» با دوست داشتن وطن، سرزمین ها آباد می شوند. (ابن شعبه حرانـی، ۱۳۶۳ ش، ۲۰۷) و نیز حضرت علی علیه السلام فرموده اند: «عمرت البلاد بحب الاوطان» سرزمینها بـه سـبب دوسـت داشتن وطنها آباد میشوند. (نمازی شاهرودی، ۱۴۱۹ ق، ج ۲، ص ۳۷۵)

کودکان آسیب دیده آینده ساز

با توجه به جنگ نابرابر رژیم تروریستی کودک کش اسرائیل و دفاع مؤمنانه مردم صبور و غیور غزه؛ بازماندگان از این حادثه جانخراش با صحنه های حرارت قلبی خویش حریم فلسطین را برای همیشه بر تفرعن و خون خواری صهیونیست ها سد خواهند کرد و یاد و خاطره شهدای عزیزشان را به گونه ایی رقم می زنند که دعای آنان را در حفظ تمام ساحتی قبله اول مسلمین به همراه خواهد داشت و برکاتی که از خداوند بر آنها به سبب زحمات و تحملات درد و رنج ارزانی داده می شود آینده غزه را برای جهانیان از ابعاد مختلف دیدنی و زیبا خواهد کرد.

(یا «مـن کـرم المرء بکائه علی مـا مضـی مـن زمانـه و حنینـه الـی اوطانـه : از نشـانه هـای ارزش و شخصیت انسان آن است که نسبت به عمر ازدسترفته اش که در آن کوتاهی کـرده ـ اشک بریزد و نسبت به وطنش علا قهمنـد باشـد.»(ابـن ابـی الحدیـد، ۱۳۷۸ ق، ج ۲۰، ص ۲۷۴ )

مبارزان مقتدر غزه حامیان اصلی آورگان فلسطین

از عبداالله عباس نقل شده که چون رسول خدا از مکه در آمد تا به مدینه رود، آن شب که به غار رفت، به مکه نگریسـت و فرمود: «أنت أحب بلاد اللّه إلی و لو لا أن أهلک أخرجونی منک لم أخرج.» در جهان هیچ شهری را مانند مکه دوست ندارم و اگر کافران مرا بیرون نمیکردنـد، هرگـز بـه اختیار خود از آن خارج نمیشـدم، و از اینجـا گفـت : «حـب ا لـوطن مـن الایمـان.» جرجــــانی، ۱۳۷۷ ش، ج ۹، ص ۱۱۴ /ابوالفتـــــوح رازی، ۱۴۰۸ ق، ج ۱۷، ص ۲۲۹» ابوالفتوح رازی علاوه بر اشاره به عبارت «حب الوطن من الایمان» به حـدیث «حـب الوطن من طیب المولد» اشاره کرده است. همچنین از عایشه نقل شـده اسـت کـه در حضور رسول خدا از مردی که از مکه به مدینه آمده بود، پرسیدم: چگونه مکـه را ترک کردی؟ وی اوصاف نیکوی مکه را بیان کرد به گونه ای که رسول خدا گریان شد و فرمود: فلانی! ما را به شوق نیاور یا بگذار دلها آرام گیرنـد. (الحلبـی، ۱۴۰۰ ق، ج ۲، ص ۲۸۳)

نکته حدیثی

جای تعجب و به دور از تحقیق و انصاف نیست که گفته شود رشادت تمام قد مردم صبور و غیور غزه ضعف سندی حدیث حب الوطن را جهت جامعه ساز تمدن نوین اسلامی در سطح و حد خویش جبران می کنند همچنانکه درآیه ۵۶ سوره مبارکه مائده آمده است:

« مَنْ یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ» و کسی که خدا و فرستاده او و کسانی را که ایمان آورده اند به ولایت و سرپرستی بپذیرد (از حزب خداست و) بی تردید حزب خدا پیروزند. با توجه به کریمه مذکور مردم غزه به تحقیق با ایمان به خدا و رسول اعظم صلی الله علیه و آله حاضرند سنگین ترین هزینه غیر قابل تصور پرداخت کنند و لکن در مقابل کوچ اجباری و سکونت های اجباری و انفعالی آن تسلیم خباثت کشور جعلی اسرائیل نشوند و خاطره تلخ آوارگان فلسطینی را تجدید نکنند و چشم امیدشان به خداوند ذو انتقام باشد.

دستاوردهای مؤمنانه حب الوطن

نیاز است حدیث حب الوطن و نظائر آن با کارشناسی اجتهادی در کتب درسی و متون آموزشی دانش آموزان و دانشجویان تعبیه گردد تا از نخبه ربایی استکبار جهانی و مزدوران آن و همچنین نخبه کشی توسط اسرائیل خبیث پیشگیری لازم و به هنگام صورت گیرد.

- حب الوطن و سبک بیداری سازی

- حب الوطن چگونه تاب آوری در برابر آسیب ها و آفات

- حب الوطن ناصر و یاور نسل به جا مانده

- حب الوطن عیار سنج و اصالت خانواده ها در جوامع بشری

- حب الوطن ومعرفی جهان آخرت

- حب الوطن شکننده هیبت دشمنان و متجاوزان

- حب الوطن سبب اتحاد بلاد اسلامی

- حب الوطن و افشاگری تمدن های بشری

- حب الوطن و تفسیر تفکر اجبار ظلم پذیری

- حب الوطن و افشای فریب های نظام مدرن ارباب رعیتی

- حب الوطن و تبدیل قدرت به اقتدار

- حب الوطن مؤمنانه و حفظ آثار تمدنی و جهانی سازی

- حب الوطن و ناکامی شیطان و سربازهای پیاده نظام آن

- حب الوطن و الگو سازی برای نسل های آینده و جا مانده

- حب الوطن بستر طلوع خورشید عظمای ولایت

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha