دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار اعضای ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی  با امام جمعه اردبیل

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تاکید بر این که آمریکا و اروپا با حمایت از رژیم صهیونیستی چوب حراج به حقوق بشر زدند، گفت: حماس یک ضربه ای به اسرائیل زد که هیچ وقت جبران نمی شود الان ما می فهمیم که چرا جبران نمی شود کل دنیا به پاخاسته اند، بسیاری از آنها که تظاهرات می کنند مسلمان نیستند، آنهایی که در آمریکا بیرون آمدند مسلمان نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی امروز در دیدار با اعضای ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان اردبیل که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، با تاکید بر اینکه نامگذاری یک روز برای دانش آموزان مقصد بزرگی داشته است اظهار داشت: اعلام روز شهادت شهید فهمیده به عنوان روز بسیج دانش آموزی نشان می دهد که دانش آموزان می توانند با روحیه حماسی، انقلابی و بصیرت سیاسی نقش خطیری را در پیشرفت و صیانت کشور ایفا نمایند.

وی افزود: شهید فهمید در جریان هجوم رژیم بعث عراق توانست با سن کم اما با شجاعت، جرأت و جسارت مثال زدنی در تاریخ این کشور ماندگار شود. او در اقدامی حیرت آور مقابل تانک دشمن ایستاد و جان خود را فدا کرد و اعلام روز شهادت او به عنوان بسیج دانش آموزی برای این است که فرزندان و دانش آموزان ما مثل آن شهید بزرگ به اراده آسمانی و مرتبت عظیمی از معرفت دست پیدا کنند ما به دنیا افتخار می کنیم که امثال شهید فهمیده و بالازاده را داریم آنها نماد بزرگی از قدرت روحی دانش آموزان ما هستند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: عنوان بسیج به خاطر این است که در هر کجای کشور کاری بر زمین ماند بسیجیان این کار را انجام بدهند یعنی تبرعی کار کنند نه وظیفی؛ هر کجا دیدید یک فرد اخلاص دارد و به وقت، پول و اجرت نگاه نمی کند و نمی گوید باید به من این قدر پول بدهند تا مقدار بیشتری کار بکنم و شب و روز نشناسد و خودش را فدا ی عزت و حشمت کشور بکند به چنین فردی می گویند بسیجی.

وی عنوان کرد: شخصی که دلش برای اقتدار و اعتلای کشور و جایگاه کشور می تپد او بسیجی است؛ وقتی به تاریخ گذشته کشور نگاه می کنیم دل آدمی آتش می گیرد و می سوزد. این کشور که زمانی یک امپراتوری با عظمت بود الان چهل درصد آن امپراتوری در دست ما باقی مانده و بقیه تماماً از دست رفته است. فقط ۴۰ درصد آن در زمان قاجار و پهلوی از دست رفته است و باقی را از ایران جدا کردند، کسی که دلش می سوزد و می خواهد کشور ما با سرعت به جایگاه اصلی خود برگردد به چنین شخصی می گویند بسیجی.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تبیین راهکارهایی که بسیجیان به واسطه آن می توانند به کشور خدمت کنند تصریح کرد: اولین مطلب که ضرورت دارد بسیجیان به آن توجه کنند این است که خوب تحصیل کنند، اگر علم نباشد انسان نمی تواند خدمت بکند الان هم که نگاه می کنید کشور ما در یک منطقه متلاطم قرار گرفته است.

وی افزود: کینه آمریکا و اروپا نسبت به ایران تمام نشدنی است اگر فرصت پیدا کنند به گونه ای به ایران حمله می کنند که ایران با خاک یکسان شود اما باز هم قانع نمی شوند، اما می بینید که یک بار هم نمی توانند به ایران نگاه طمع آمیز داشته باشند چرا؟ چون بسیجی های ما با یافته های جدید علمی قدرت دفاعی کشور را به قدری بالا برده اند که کار به جایی رسیده که بایدن مدام پیام می دهد ایران در مسئله غزه باید ضبط نفس داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی اضافه کرد: قبلاً جایگاه ایران کجا بود؟ اکنون رئیس جمهور آمریکا التماس می کند که ایران ضبط نفس کند. این اقتدار از کجا پیدا شده است؟ یک ملت نیازمند غرور مقدس است، غرور ما ۵۰۰سال شکسته شد هرکس رسید تکه ای از کشور ما را برداشت، بیگانگان به جای ملت برای این کشور تصمیم گرفتند!.

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) می فرمایند: وقتی شاه را می دیدم که در کنار رئیس جمهور آمریکا چطور حقیرانه ایستاده من ناراحت می شدم. چنین انسان های با غیرتی وزن کشور را بالا بردند توجه کنید که در عالم اسلام در نسل کشی غزه غیر از ایران اسلامی جرأت مخالفت صریح با شیطان بزرگ را ندارد، عالم اسلام آتش گرفته و داخل آتش می سوزد اما دولت های اسلامی و عربی چشم به تصمیم آمریکا دوخته اند!

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در رابطه با جنایت های اخیر اسرائیل از هیچ کشور عربی و اسلامی صدایی عمده شنیده نمی شود چون همه می ترسند و نمی توانند از کلمه اشغالگر استفاده بکنند؛ شخصی که رئیس جمهور است آن هم رئیس جمهور کشور اسلامی اما نمی تواند از کلمه اشغالگر استفاده بکند! پادشاه مملکت اسلامی است اما از ترس آمریکا نمی تواند جنایت های اسرائیل را محکوم بکند، ملت ها محکوم می کنند اما دولت ها می ترسند یعنی حاکمیت ملی در کار نیست. کشوری که الان استقلال دارد و خودش برای خودش تصمیم می گیرد ایران است.

وی عنوان کرد: بخشی از این اقتدار کشور ایران برمی گردد به رهبریت بخش دیگر هم به پیشرفت های علمی، این دو اگر نباشد یک کشور به آب می رود. اولین رکن حاکمیت ملی رهبریت آرمانی است، رهبر نباید بترسد،رهبر نباید مرعوب شود اگر همه گفتند “ان الناس قد جمعوا لکم” او نترسد اگر از همه جا بگویند دنیا علیه شما جمع شده است، او نباید مرعوب شود.

امام جمعه اردبیل گفت: من اخیراً در محضر مقام معظم رهبری بودم به آقا عرض کردم که با تمام وجود و ذراتم از شما تشکر می کنم به خاطر اینکه هویت شیعی را حفظ کردید و از اصول تنازل نکردید؛ خیلی از افرادی که در ایران سرکار آمدند اگر مجال پیدا می کردند کشور را دو دستی تقدیم آمریکا می کردند. اما حضرت امام و مقام معظم رهبری محکم ایستادند و با درایت ملت و کشور ما را سر بلند کردند.

وی خاطرنشان کرد: اولین چیزی که در بسیج دانش آموزی لازم است پیشرفت علمی است یعنی وقتی که نتایج کنکور اعلام می شود آنهایی که رتبه های یک رقمی و دو رقمی می آورند از مجموعه بسیج باشند. من به فرمانده بسیج کشور گفته ام که در قبولی های کنکور شما باید از این هویت جمعی استفاده کنید و اعلام کنید که چه تعداد از این افراد از مجموعه بسیج است تا چهره علمی بسیج در کشورتبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: دومین مسئله، اخلاق و تهذیب نفس است یک دانش آموز باید آرزو، احساس، عواطف، قلب و ذائقه بزرگی داشته باشد. آن بچه ی کوچک که در غزه آیه را در جای مناسب خودش می خواند من در حیرت می مانم ،پدر و مادر و معلم او به چه شکلی وی را تربیت کرده اند که آیه را به خوبی و به جا می خواند درحالی که کودک است! همه چیز آن کودک از دست رفته و او بر روی خرابه نشسته است دیگر در کنار او پدر نیست مادر نیست و این بچه باید گریه کند! اما با شجاعت و روحیه حماسی مصاحبه می کند عجیب است که برای صحبت های خود آیه را شاهد می آورد معلوم می شود که منزل آنها منزل قرآنی بوده است.

وی ادامه داد: معلوم می شود در مدرسه معلم ،معلم قرآنی بوده و او را با قرآن آشنا کرده است. این را مقایسه کنید با دانش آموزی که از عوامل حقیقی تشخص محروم است باشد و خدای نکرده به دنبال عواملی از تشخص می رود که آن عوامل برای انسان تشخص نمی آورد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: اخلاق، ادب و سلوک اجتماعی برای یک جوان و برای یک دانش آموز که می خواهد فردا وارد جامعه بشود بسیار مهم است شما ممکن است فردا مدیر یک مجموعه مهم بشوید در آن صورت با زیردستان خودتان چگونه رفتار می کنید؟ با بیت المال چه گونه تعامل می کنید؟ حقوق مردم را چگونه ادا می کنید؟ چگونه شرمنده یک ملت نمی شوید؟ چگونه دِین خود را برای ملت اداء می کنید؟.

وی ادامه داد: ممکن است شما فردا متخصص باشید، ممکن است در حساس ترین تخصص قرار بگیرید، دزدی های بزرگ در تخصص های بزرگ اتفاق می افتد! چقدر شایسته است مجموعه بسیج دانش آموزی برنامه ریزی کند که بچه های ما حداقل در روز یک صفحه معراج السعاده را باهم بخوانند، دو تا کتاب اخلاقی مهم در تاریخ ما وجود دارد یکی را پدر نوشته و دیگری را پسر، کتابی که پدر نوشته به زبان عربی است به آن کتاب می گویند “جامع السعادات” فرزند هم حساس بود پدر هرچه نوشت پسر هم آن را بنویسد این دو بزرگوار هر دو مجتهدی هستند که تاریخ نظیر آنها را به خود ندیده است.

امام جمعه اردبیل افزود: پدر هرچه نوشته پسر مشابه آن را نوشته است پدر در اخلاق کتاب نوشته جامع السعادات، پسر هم نوشته معراج السعاده پدر مهدی نراقی و فرزند احمد نراقی؛ مقام معظم رهبری فرمودند که بعد از این دو نفر هنوز کتاب اخلاقی نوشته نشده است. یک صفحه از آن را بخوانید مثلا در شما کِبر هست باب کِبر را بخوانید، حسادت هست باب حسادت را بخوانید، باب عصبانیت را بخوانید، احتیاج به حلم دارید باب حلم را بخوانید، به سخاوت احتیاج دارید باب سخا را بخوانید، همه این ها وقتی جمع شد در انسان اوصاف انسانی به وجود می آید یعنی آن اوصافی که از انسان بما هو انسان صادر می شود آن موقع انسان می شود انسان.

وی گفت: از ما دو گونه عمل صادر می شود یک کاری که ربطی به انسان بودن ما ندارد مانند خوردن که در حیوان هم وجود دارد مانند نوشیدن که در حیوان هم وجود دارد، مسکن می خواهید حیوان هم مسکن می خواهد آب می خواهید او هم آب می خواهد اما در انسان ایثار هست در حالی که حیوان هیچ وقت ایثار نمی کند در انسان حیا وجود دارد در حالی که در حیوان حیا معنا ندارد، در انسان سخا هست در حیوان سخا وجود ندارد و این صفات را اگر یک دانش آموز درست کرد هویت او هویت انسانی می شود در آخرت هم به شکل انسان وارد آخرت می شود.

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: سومین مطلبی که باید در بسیج دانش آموزی محقق شود عبارت است از بصیرت سیاسی، مبادا دشمن بیاید با جنگ روحی و روانی به تعبیر عرب ها “الحرب النفسی” باعث شود که یک جوان برود در خاک دشمن بازی کند، اقتدار کشور زمانی است که بصیرت باشد. خداوند به پیامبر (ص) می فرماید بگو من یک عده جاهل را دور خودم جمع نکرده ام کسانی که به دور من جمع شده اند همه بصیرت دارند” اقُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَی اللَّهِ ۚ عَلیٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ” حدود دویست کانال بالای سر ما بذر نفرت ، تسویل و مکر السیات را بر سر ما می ریزند و جوانان ما را گاهی به اشتباه می اندازد آنها خوب و بد، حق و باطل و سعادت و شقاوت را جا به جا می کنند .

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطرنشان کرد: الان چه کسی شک و شبهه دارد که حق با فلسطین است؟ رژیم غاصب ۷۵سال است که وارد خانه مردم شده است او باید برگردد و برود به همان جایی که از آنجا آمده است، این ها گفتند که هیتلر آمده ما را در کوره خانه به آتش کشیده پس باید به ما یک مملکت بدهید بر این اساس اروپایی ها آمدند و آنها را در فلسطین ریختند .

وی بیان کرد: در اول اشغال ۵ هزار انسان را کشتند، بروید قصه دیر یاسین را بخوانید ببینید چقدر وحشتناک است، ۷۵سال است انسان های مظلوم را می کشند و رسماً ترور می کنند؛ تروریست دولتی در دنیا اسرائیل است خودش اعلام کرده جواد مغنیه را من ترور کردم در فلان جا فتحی شقاق را من ترور کردم و…

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: عجیب است این رژیم جعلی یک قلدر به تمام معنا شده چون آمریکا و اروپا پشت او ایستاده اند در نتیجه این رژیم در جنایت و دیکتاتوری آرزویی نگذاشته و آخرش به جنایت غزه رسیده است.

وی گفت: ملت فلسطین نگاه کردند دیدند که به مرگ تدریجی افتاده اند و مدام کشته می شوند انسان های عاقل آیا در این شرایط می نشینند و تماشا می کنند ؟قطعاً خیر!

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: فلسطینی ها دیدند که صهیونیست ها به داخل مسجد الاقصی حمله می کنند به داخل جنین حمله می کنند، به نابلس حمله می کنند، مدام کودکان کشته می شوند، چه قدر روزنامه نگار کشته می شود، جنایت اسرائیل درباره خبرنگار الجزیره یعنی شیرین ابوعاقله که حتی شنیدن حال اسفبارش در شهادت و تشییع مصیبت بار است هنوز از ذهن جهانیان زائل نشده است.

وی گفت: خداوند به مسلمان می گوید که از خودت دفاع کن! پروردگار متعال جهاد را برای مسلمانان واجب کرده است بنابراین این مظلومان به پا خواستند. حماس یک ضربه ای به اسرائیل زد که هیچ وقت جبران نمی شود الان ما می فهمیم که چرا جبران نمی شود کل دنیا به پاخاسته اند بسیاری از آنها که تظاهرات می کنند مسلمان نیستند آنهایی که در آمریکا بیرون آمدند مسلمان نیستند آنهایی که در برلین بیرون آمدند مسلمان نیستند کشور های اروپایی گفتند که کسی حق ندارد به نفع فلسطین به خیابان ها بیایند اما مردم به خواست دولت ها توجه نکردند!

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: در عرض ۲۴ ساعت حیثیت آمریکا و اروپا از جهت حقوق بشر، دموکراسی و حاکمیت ملی تماماً ریخت و از بین رفت، در ۲۴ساعت چوب حراج زدند به تمام ادعای دموکراسی و حقوق بشر، آزادی رأی، آزادی اعتقادی، آزادی مناسک دینی و همه این ادعاها ویران شد. بر روی قیافه شوم این ها پرده نازکی بود که آن پرده با حمله حماس افتاد و معلوم شد اسرائیل در مقابل دنیا ایستاده است و آبروی اروپا و آمریکا به گونه ای رفت که دیگر هیچ وقت درست نخواهد شد.

وی گفت: غصه ما این است تا حال ۳۲۰۰بچه و دانش آموز شهید شدند و هزار نفر از این کودکان هنوز زیر خاک هستند، بعضی صحنه هایی در فیلم ها دیده می شود که جز قاصمات الظهر است و دنیا این تصاویر را هرگز ندیده است .

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل عنوان کرد: خداوند به خاطر سه طائفه بلا را دفع می کند یکی پیرمرد هاست، یکی بچه ها و یکی هم حیوانات زبان بسته، حالا نگاه کنید در غزه پیرمرد، بچه، مادر و … به چه روزی افتاده اند!

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha