یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
1

حوزه/ مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه از برگزاری دوره آموزش معارف اسلامی با عنوان طرح کوثر در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ ویژه همسران طلاب خبر داد.

حجت الاسلام محمود حسنی نژاد، مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در گفت‌و با خبرگزاری حوزه، از برگزاری دوره آموزش معارف اسلامی با عنوان طرح کوثر در سال تحصیلی ۱۴۰۳– ۱۴۰۲ویژه همسران طلاب خبر داد.

وی در ابتدا به اهمیت توجه ویژه به خانواده طلاب پرداخت و ضمن بیان اینکه خانواده طلاب از این جهت که الگوی بسیاری از زنان مومن در جامعه هستند باید به لحاظ علمی و عملی توانایی بر عهده گرفتن این امر خطیر را داشته باشند به همین دلیل مدیریت مشاوره و خانواده دوره طرح کوثر را در جهت توانمند سازی خانواده محترم طلاب در راستای سبک زندگی اسلامی و معارف اسلامی اجرا می کند، وی با اشاره به سابقه بیش از ۲۳ ساله اجرای طرح کوثر، اظهار داشت: این طرح در قم و برخی از استان های دیگر در سال های قبل برگزار شده و امسال نیز ۳ مرکز در قم و ۲۹ مرکز در دیگر مراکز استانی اجرا می شود.

حجت الاسلام حسنی نژاد خاطرنشان کرد: با هماهنگی هایی که با معاونان تهذیب استانی صورت گرفته، طرح کوثر را در سایر استان هایی که آمادگی لازم را داشته باشند نیز برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این طرح در سال گذشته در ۵ استان و امسال در ۲۰ استان و در ۳۲ مرکز برگزار می‌گردد.

حجت الاسلام حسنی نژاد به تشریح سرفصلهای آموزشی طرح کوثر پرداخت و ابراز کرد: آموزش قرآن کریم (شامل روخوانی، روانخوانی، تجوید، ترجمه، مفاهیم و روش تدریس روخوانی و روانخوانی)، عقاید، اخلاق، احکام، آیین همسرداری، تربیت فرزند، روش سخنرانی، روش بیان احکام و روش کلاس داری از جمله عناوین آموزشی طرح کوثر به شمار می رود.

وی بیان کرد: این دوره که به منظور آشنایی همسران طلاب با مباحث اخلاقی، اعتقادی، تربیتی و مهارتی و ارائه آنها به جامعه بانوان پیرامون خودشان برگزار می شود، ۳ ساله است که ۲ سال اول، دوره عمومی و سال آخر آن دوره تکمیلی و مهارتی است.

مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب و تربیت تأکید کرد: همسران محترم طلاب که در قم و شهرستانها حضور دارند برای نام نویسی می توانند به سایت معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه مراجعه نمایند و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در قم با شماره ۰۲۵۳۲۱۹۱۹۳۰ و در استانها با معاونت تهذیب استان خود تماس بگیرند.

حجت الاسلام حسنی نژاد در پایان عنوان کرد: بر اساس توافقی که با مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در خصوص تطبیق سرفصلهای آموزشی طرح کوثر با دروس حوزه علمیه خواهران انجام شده، چنانچه فارغ التحصیلان این طرح در آینده قصد ادامه تحصیل در حوزه های علمیه خواهران را داشته باشند، حدود ۳۰ واحد از دروسی که در این طرح گذرانده اند از آنها پذیرفته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha