شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت: اسرائیل تنها به دنبال تقابل نظامی با حماس و جبهه مقاومت نیست بلکه به این بهانه می‌خواهد که معادلات منطقه ای را به سود خود تغییر دهد و جهان اسلام را دچار یک دگرگونی و بحران نماید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی امروز در درس اخلاق طلاب اهل سنت شهرستان بانه با اشاره به سفر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به استان کردستان، اظهار داشت: در دولت سیزدهم شاهد ۳ سفر از سوی این دولت به استان مزری کردستان هستیم که این نشان می‌دهد این خطه مورد توجه مسئولان و دولتمردان می‌باشد.

امام جمعه شهرستان بانه ادامه داد: خوشبختانه در سفر ریاست جمهوری به کردستان شاهد افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های بسیار مهمی در استان بودیم که امیدواریم این طرح‌ها و پروژه‌ها زمینه‌ای برای توسعه همه جانبه استان باشد.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه امروز صهیونیست‌ها در مقابل دیدگان جهانیان عملاً دست به یک نسل کشی بزرگ می‌زنند، خاطرنشان کرد: ملت فلسطین و مردم غزه امروز در سخت‌ترین شرایط زندگی قرار دارند، ولی با کمال تأسف مجامع بین المللی و به‌ویژه بسیاری از کشورهای اسلامی تاکنون در برابر این جنایت‌های ضدبشری هیچ عکس العمل درستی از خود نشان نداده‌اند و تنها کار آنها محکوم کردن این جنایات بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز جهان اسلام باید در مقابل جنگ افروزی و نسل کشی ملت فلسطین توسط صهیونیست‌ها به اجماع کامل و درست برسد، بیان کرد: اگر خوب به تاریخ سیاسی در قرن بیستم و سال‌های اخیر نگاه کنیم، به عین شاهد یک توطئه بزرگ از سوی استعمارگران برای از بین بردن جهان اسلام هستیم.

امام جمعه شهرستان بانه تصریح کرد: در اواخر قرن بیستم یعنی در دهه ۹۰ میلادی شاهد نسل کشی مسلمانان بوسنی و هرزگوین توسط صرب‌ها بودیم و این نسل کشی با نسل کشی کنونی صهیونیست‌ها شباهت‌های بسیاری دارد، بنابراین این دو رویداد تاریخی این مهم را به ما گوشزد می‌کند که در پشت این نزاع‌ها یک برنامه شیطانی و بزرگ علیه جهان اسلام نهفته است.

ماموستا خدایی تصریح کرد: اسرائیل تنها به‌دنبال تقابل نظامی با حماس و جبهه مقاومت نیست، بلکه به این بهانه می‌خواهد معادلات منطقه‌ای را به سود خود تغییر دهد و جهان اسلام را دچار یک دگرگونی و بحران کند.

امام جمعه شهرستان بانه گفت: در مقابل این همه نسل کشی و جنایت صهیونیست‌ها باید به حال سردمداران کشورهای اسلامی که در مقابل این جنایت‌ها سکوت مرگبار و معناداری پیشه کرده‌اند، تأسف خورد، بی‌گمان اگر جهان اسلام در مقابل این جنایت‌ها عکس‌العمل درستی از خود نشان می‌داد، هرگز شاهد این صحنه‌های دلخراش از قتل و عام فلسطینیان توسط صهیونیست‌های غاصب نبودیم.

وی با اشاره به ۱۳ آبان، روز استکبار ستیزی، خاطرنشان کرد: راهپیمایی ۱۳ آبان امسال نسبت به دیگر سال‌ها بسیار متفاوت و حساس‌تر می‌باشد، امسال جهان اسلام با چندین قضیه بزرگ روبروست که مهم‌ترین آن مسئله تهاجم و جنایت صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین است، بنابراین باید محور راهپیمایی ۱۳ آبان محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها و نیز فشار بر مجامع بین‌المللی برای پایان دادن به این نسل کشی‌ها باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha