یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام زاهدی‌پور گفت: بسیاری از جنایت‌هایی که علیه مردم ایران صورت گرفت، با مدیریت آمریکا بوده، شبیه آنچه امروز در فلسطین اشغالی اتفاق می‌افتد و به تعبیر دیگر، سفارت آمریکا مرکز فرماندهی جنایت علیه مردم مظلوم ایران اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌دره با اشاره به در پیش بودن یوم‌الله ۱۳ آبان و نقش‌آفرینی ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان در این مناسبت‌های تاریخی، اظهار داشت: این موضوع نشان‌دهنده این است که ما در تربیت علمی و معنوی کودکان، نوجوانان و جوانان، چاره‌ای جز تزریق معرفت و روح انقلابی‌گری نداریم.

وی با یادآوری اینکه غرب با روش‌های مختلف از جمله سند ننگین ۲۰۳۰ درصدد تغییر در جوان و کشاندن این نسل در مسیر تأمین منافع خود است، افزود: اگر چه موضع‌گیری برخی مسئولان دولت سیزدهم در رابطه با سند ۲۰۳۰ مبنی بر ندادن تعهد در اجرای این سند ننگین قابل قبول است، ولی انتظار از دولت انقلابی بیشتر است و دولت باید به جای اعلام تعهد نکردن در اجرا، تعهد کامل خود در کنار گذاشتن کامل آن را اعلام کند.

امام جمعه خرم‌دره به تبیین چرایی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا پرداخت و با بیان اینکه این اقدام پاسخ به دشمنی‌های آمریکا با مردم ایران قبل از انقلاب مانند کودتای ۲۸ مرداد و ادامه دشمنی‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: بسیاری از جنایت‌هایی که علیه مردم ایران صورت گرفت، با مدیریت آمریکا بوده، شبیه آنچه امروز در فلسطین اشغالی اتفاق می‌افتد و به تعبیر دیگر، سفارت آمریکا مرکز فرماندهی جنایت علیه مردم مظلوم ایران اسلامی بود.

حجت الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به اهمیت و چرایی حمایت ایران از محور مقاومت و به‌ویژه عملیات طوفان‌الاقصی، تصریح کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ضعیف شدن قدرت‌های استکباری دنیا همچون ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی و برآمدن قدرت‌های جدید منطقه‌ای و جهانی و گسترش جبهه مقاومت و منطق مقاومت از خطوط اصلی این تحول بوده و فهم درست شرایط کنونی و نیز نقش‌آفرینی فعال نظام جمهوری اسلامی و مجموعه جهان اسلام، لازمه نیل به جایگاه درست آن در نظم جدید به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: حمایت از محور مقاومت و به‌ویژه عملیات طوفان‌الاقصی به دلیل زمینه‌سازی تقویت محور مقاومت در منطقه، ایجاد وحدت در بین امت اسلامی و بیدار کردن ملت‌ها از سوی دیگر، تقویت‌کننده حضور پر رنگ ایران اسلامی در نظم نوین جهانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه این عمل و نگرش یک اقدام راهبردی آینده‌نگرانه است که توسط امامین انقلاب دنبال می‌شود، اضافه کرد: طوفان‌الاقصی به عنوان یک اقدام راهبردی، اگر چه با تلخی‌هایی همراه است ولی در طولانی مدت، تامین کننده جایگاه اسلام ناب محمدی(ص) در حاکمیت جهان و نظم نوین جهانی بوده و حمایت از آن یک اقدام راهبردی برای تأمین این هدف مقدس به شمار می‌رود.

وی به دلایل پیروزی‌های طوفان‌الاقصی اشاره کرد و یادآور شد: حملات بی‌هدف و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، ظرفیت مقاومت در کشورهایی مانند سوریه، عراق، یمن و به‌ویژه حزب‌الله لبنان، تهدید جدی منافع آمریکا و هدف قرار گرفتن پایگاه‌های آن در سایر کشورها و مدیریت ایران اسلامی در این زمینه، از مهم‌ترین دلایل شکست صهیونیست‌ها و به‌ویژه مدیر اصلی جنایت‌ها یعنی آمریکا در منطقه است.

امام جمعه خرم‌دره با بیان اینکه این جنایات ضمن آنکه نشانه شکست و ضعف است، نقش پررنگی در ایجاد همدلی جهانی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین دارد، عنوان کرد: برخی ساده‌لوحان در حالی حسرت امپراطوری ایران در گذشته را می‌خورند که قادر به فهم جایگاه ایران در نظم نوین جهانی نیستند.

وی در ادامه به روز فرهنگ عمومی (۱۴ آبان‌ماه) اشاره کرد و با بیان اینکه تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی‌جبران اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی به کشور و ملت ما زده است، اظهار کرد: مقابله با آن جهاد همه‌جانبه و هوشمندانه می‌طلبد، مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان و فعالان جوان در میدان‌های فرهنگی باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند و ایران را الگوی کامل نظام پیشرفته اسلامی بسازند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha