یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی

امام جمعه ارومیه گفت: نبود مسجد در برخی مناطق شهری نظیر مسکن مهر گلشهر با وجود وسعت بالای این منطقه را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه‌ اظهار داشت: کشتار دسته جمعی مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی اقدام ننگینی است که نهایت وحشی‌گری آن‌ها را نشان می‌دهد.

وی افزود: آن‌ها جرأت مبارزه مستقیم و میدانی با مبارزان فلسطین را ندارند و به همین دلیل با حملات هوایی به مناطق مسکونی، سراغ مردم بی‌گناه رفته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: تمام مردم مسلمان و دیگر مردم در جهان با دیدن تصاویر و صحنه‌های این وحشی‌گری صهیونیست‌ها ناراحت هستند و با برگزاری تظاهرات در کشورهای مختلف اروپایی و حامی رژیم صهیونیستی، بر ضد این اقدامات شده‌اند.

وی، با اشاره به جنایات چندین ساله صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی در سکوت رسانه‌ای، گفت: امروز مردم فلسطین با تمام مشکلات، به عنوان پیروز میدان شناخته شده‌اند چراکه در میدان نبرد توانستند اوج خباثت رژیم صهیونیستی و حامیان آن را به تمام دنیا نشان دهند.

قریشی گفت: عملیات طوفان‌الاقصی مصداق آیه قرآنی بود که بر اساس پیام الهی «عده اندک بر عده زیاد پیروز خواهند شد»، این قطعا نماد وحشی‌گری صهیون‌ها و آغازی بر پایان رژیم جعلی اسرائیل است.

امام جمعه ارومیه، گفت: حمایت آشکار آمریکا، فرانسه و دیگر دولت‌های ددمنش از اقدامات رژیم صهیونیستی آشکار شده و بر اساس فرمایش رهبر انقلاب، در صورت نبود این حمایت‌ها در همان هفته اول اسرائیل نابود می‌شد.

وی، با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان ماه به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: سابقه مبارزه مردم ایران با استکبار و دولت‌های مستکبر در تاریخ موجود است و ۱۳ آبان یکی از روزهای درخشان در این زمینه است.

قریشی ابراز داشت: مبارزه آگاهانه دانشجویان، دانش‌آموزان و دیگر اقشار مردم ایران در تمام تاریخ کشور بوده، در سال‌های مختلف با موضوعاتی نظیر کاپیتولاسیون، مبارزه با استکبار و مقابله با نفوذ دشمنان نشان داده‌اند که همواره در برابر استکبار ایستاده‌اند.

وی گفت: امروز هم ما شاهد اوج خباثت آمریکا هستیم. حمایت تمام قد و آشکار دولت آمریکا از کودک کشی در فلسطین اشغالی و غزه در این روزها به خوبی نمایان است.

امام جمعه ارومیه، ۱۶ آبان ماه را به عنوان روز فرهنگ عمومی گرامی داشت و تصریح کرد: تلاش دشمن برای ورود به میان خانواده‌ها و مردم با استفاده از دسیسه‌های فرهنگی و به ویژه رسانه، نشان می‌دهد که اهمیت فرهنگ عمومی تا چه اندازه است.

وی گفت: دشمن در تلاش برای تغییر سبک زندگی مردم ایران است، نفوذ سبک زندگی حیوانی، وارد کردن حیوانات به بطن زندگی مردم، تغییر رویکردهای زندگی مردم و نیز نفوذ نرم در خانواده‌ها و تغییر سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی به سبک زندگی غربی نقشه اصلی دشمن است که در سایه رسانه‌های معاند و شبکه‌های صهیونیستی اجرای می‌سازند.

قریشی ادامه داد: مدیران فرهنگی باید نسبت به تدوین برنامه‌های مناسب برای مقابله با این اقدامات همت جدی داشته باشند.

وی به موضوع کشته شدن تعداد زیادی از هموطنان در تصادفات جاده‌ای، خواستار رفع نقاط خطرناک در مسیرهای مواصلاتی، اصلاح فرهنگ رانندگی مردم و نیز دقت نظر مسئولان مربوطه در راستای برخورد مناسب با این تصادفات و وضعیت موجود شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، نبود مسجد در برخی مناطق شهری نظیر سایت مسکن مهر گلشهر با وجود وسعت بالای این منطقه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: راه و شهرسازی و مدیریت شهری باید نسبت به تهیه نقشه جامع در این منطقه و نیز ساخت مسجد در این منطقه اهتمام جدی داشته باشند. این وضعیت خجالت‌آور است و باید در تدوین طرح‌های شهرسازی به چنین مقوله‌های توجه ویژه شود.

وی اظهار کرد: فرهنگ عمومی یعنی همین که در ساخت و تدوین طرح‌های شهرسازی به موضوع پیوست فرهنگی دقت شود. مدیریت شهری و راه وشهرسازی باید نسبت به جبران قصور خود در عدم ساخت مسجد در منطقه گلشهر را جبران کنند و این کم‌کاری بیش از ۱۰ ساله خود را مدیریت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha