شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: پیوندی در طول تاریخ بین یهود و جریان نفاق همیشه برقرار بوده و امروز نیز مشاهده می‌کنیم برخی کشورهای اسلامی در برابر جنایات اسرائیل تنها به محکوم کردن جنایات بسنده می‌کنند، در حالی که نیازهای اولیه اسرائیل را آن‌ها تأمین می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: خداوند در قرآن به توصیف قوم یهود پرداخته که از اول با اسلام و جریانات اسلامی درگیر بودند و به تعهدات خود نسبت به پیامبر(ص) عمل نمی‌کردند.

وی با اشاره به ترسیم کردن شرایط جنگی یهود صهیونیست در قرآن، گفت: بنابر آیات قرآن، دشمن قدرت جنگ تن به تن و جنگ مستقیم و به تعبیر دیگر اراده پولادین برای مواجه مستقیم با جامعه اسلامی را ندارند و اعتمادشان تنها به قدرت نظامی، قلعه و گنبد آهنین خودشان است.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه این قوم در بین خودشان گمان می‌کنند انسان‌های قوی هستند، یادآور شد: این‌ها از کودک کشی کوچک‌ترین ناراحتی ندارند و قوم خودشان را قوم برگزیده می‌دانند.

وی با طرح این سوال که مگر می‌شود ۴۰۰۰ کودک را قتل عام کرد و ملتی به راحتی و آرامش زندگی کند، اظهار کرد: انسان فکر می‌کند که اینها دارای وحدت هستند و شاید در ظاهر نیز امروز آمریکا و کشورهای غربی در کنار آنها حضور دارد، اما نباید به ظاهر نگاه کنیم و بدانیم که اینها در باطن قوم متشتت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه خداوند در قرآن به‌همراهی جریان نفاق با قوم یهود اشاره کرده است، گفت: برخی افراد در ظاهر مسلمان هستند اما در اصل همراه یهود می‌باشند.

وی تصریح کرد: پیوندی در طول تاریخ بین یهود و جریان نفاق همیشه برقرار بوده و امروز نیز مشاهده می‌کنیم برخی کشورهای اسلامی در برابر جنایات اسرائیل تنها به محکوم کردن جنایات بسنده می‌کنند، در حالی که نیازهای اولیه اسرائیل را آن‌ها تأمین می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید روابط اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند، خاطرنشان کرد: قرآن از اینکه به جای قطع ارتباط، نیازهای اساسی آنها را تامین می‌کنند، از آنها به‌عنوان نفاق یاد کرده است.

وی عمل به تعهدات اخلاقی و انسانی در جنگ را یک اصل عنوان کرد و گفت: فارغ از دین و مسلمان یا غیر مسلمان بودن فرد، در جنگ باید نسبت به تعهدات اخلاقی پایبند بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) در جنگ‌های خود به فرمانده لشکر توصیه به تقوا و عدم تعدی به کودکان و زنان را گوشزد می‌کردند، اظهار کرد: حضرت امیر(ع) نیز در نهج البلاغه در قسمت آداب جنگ فرمودند، حتی عرب جاهلیت نیز تعدی به زن و کودک محکوم بوده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز کوچک‌ترین تعهدات انسانی از طرف رژیم صهیونیستی در جنگ وجود ندارد، حتی با وجود آنکه افکار عمومی جنایات رژِیم صهوینیستی را محکوم می‌کنند و در سازمان ملل نیز قطعنامه صادر می‌شود، اما آمریکا به عنوان میدان‌دار اصلی آن را وتو می‌کند.

امام جمعه همدان، خاطرنشان کرد: آنچه زورگویان امروز می‌فهمند، قدرت موشک‌های خودشان است و تعهدات انسانی و اخلاقی را درک نمی‌کنند.

وی با تقدیر از فعالیت‌های وزیر امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور، در عرصه حمایت از مردم مظلوم فلسطین، ابراز کرد: این سوال را باید از کشورهای اسلامی پرسید که وزرای خارجه شما چه اقدامی برای متوقف کردن جنگ کردند و سهم شما در این میدان به چه اندازه بوده است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان همدان، در ادامه با گلایه از وجود مشکلات در آموزش و پرورش استان، خاطرنشان کرد: امروز با وجود گذشت ۴۰ روز از آغاز سال تحصیلی، هنوز هم با مشکل کمبود معلم در مدارس مواجه هستیم.

وی یادآور شد: البته علیرغم تذکر در خطبه و گذشت این مدت از آغاز سال تحصیلی جدید، هنوز مدیر استان تعیین نشده و متاسفانه شاهد کندی کار در این عرصه هستیم.

امام جمعه همدان، به سفر رئیس جمهور به کردستان اشاره کرد و گفت: این سفر نماد وحدت، همدلی و امنیت بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه با کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در استان روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: در هفته پیش رو، روز شورای فرهنگی عمومی را داریم، این شورا برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در توسعه فرهنگ در جامعه باید با قدرت ورود کند، البته نباید فراموش کنیم که بدون همراهی مسئولان مشکلات حل نخواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با بیان اینکه مسئولیت شورای فرهنگ عمومی با بنده است و با تمام توان در خدمت به فرهنگ استان تلاش خواهم کرد، اظهار کرد: در مقام اجرا به‌تنهایی نمی‌توان اقدام مثبتی را انجام داد و نیازمند همراهی همه مسئولان خصوصا در عرصه ارائه تسهیلات ازدواج و وام‌های حمایتی هستیم که امروز با کندی پیش می‌رود و باید دریافت آن تسهیل شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha