یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان، سست عنصری و سرسپردگی برخی حکام عرب و کشورهای اسلامی نسبت به آمریکا و اسرائیل را مصیبت امروز دنیای اسلام دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد امروز در دیدار با مدیران و مسئولان مهد قرآن کریم استان اصفهان، اظهار داشت: دست اندرکاران قرآن، خود باید اهل تلاوت قرآن باشند و حداقل روزی ۵۰ آیه را بخوانند، چرا که تلاوت قرآن عبادت بسیار بزرگی است و خداوند متعال نیز می فرماید " قمِ اللَّیْلَ إِلَّا قَلِیلً " و یا در آیه دیگری می فرماید:" وَرَتِّلِ ٱلۡقُرۡءَانَ تَرۡتِیلً".

وی افزود: درجه پیامبر اکرم(ص) نیز با تلاوت قرآن بالا می رفت، لذا خداوند به دیگران نیز می فرماید "ماتَیَسَّرَ مِنَ القُرآنِ" هر مقدار میسر است قرآن بخوانید.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان این که نگاه، تلاوت و حفظ قرآن کریم عبادت است گفت: قرآن مسائلی دارد که کاربردی می باشد و به ویژه درباره وقایع اخیر و یهود و نصاری و این که وظیفه ما نسبت به دشمن چه می باشد و چگونه باید دشمن را بشناسیم و زمانی که شناختیم چه اقدامی باید انجام دهیم قرآن حرف برای گفتن دارد.

وی اضافه کرد: خداوند می فرماید "ولن تَرْضَیٰ عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَیٰ حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ" و در اینجا "لن" برای نفی ابد است و یهود و نصاری از مسلمانان راضی نمی شوند مگر آن که تبعیت آنها را کنید، لذا این که برخی می گویند با آمریکا باشیم وضع بهتر می شود ، باید بدانند آنها هرگز راضی نمی شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به آیه ۵۱ سوره مبارکه مائده عنوان کرد: قرآن کریم در این آیات می فرماید یهود و نصاری را دوست خود نگیرید، اما افرادی که مریض هستند به سرعت به طرف آنها می روند و می گویند می ترسیم که از آنها آسیبی به ما برسد، اما نمی فهمند پیروزی خدا می آید و پشیمان می شوند.

امام جمعه اصفهان، سست عنصری و سرسپردگی برخی حکام عرب و کشورهای اسلامی نسبت به آمریکا و اسراییل را مصیبت امروز دنیای اسلام دانست و افزود: مصیبت ما این است که به این آیات عمل نمی کنند، هم چنان که اکنون صحرای سینا متعلق به مصر است اما آمریکا اجازه باز کردن این مسیر را برای کمک به مردم غزه نمی دهد و اردن و لبنان نیز همین گونه می باشند.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا مهره های خود را در این کشورها قرار داده و و اسرائیل نیز مهره آمریکا است و آن را تقویت می کند تا در بین کشورهای اسلامی باشد.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر عدم سلطه پذیری مسلمین در برابر دشمنان تصریح کرد: امیرمومنان (ع) مرگ و حیات را این گونه معنا می کند و می فرماید "المَوتُ فی حَیاتِکُم مَقهورین وَ الحَیاةُ فی مَوتِکم قاهِرین" مرگ آن است که زنده باشید اما دیگران به انسان مسلط باشند و حیات این است که بمیرید اما پیروز باشید، بنابراین تفاوت انسان زنده با حیوان در این است و این تابلوهای قرآن است.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۱۱۸ سوره مبارکه آل عمران و عدم رازداری و خیرخواهی دشمنان نسبت به مسلمانان گفت: برای آنها مسلمانان مهم نیستند، هم چنان که یهود دیگران را انسان نمی داند و خاخام آنها اظهار کرده کشتن کودکان ایرادی ندارد و مردم غزه را بشر نمی دانند، اما در عین حال برخی هنوز می گویند با آمریکا و اسرائیل باشیم.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: این که امام(ره) می فرمود "همه فریاد خود را بر سر آمریکا بزنید" از آن جهت بود که حضرت امام(ره) در آن زمان می دانست اسرائیل به تنهایی چیزی نیست و مهره ای برای آمریکا است و رییس جمهور آمریکا نیز اظهار کرد که اگر یک اسراییل نبود باید یک اسرائیل می ساختیم.

در ابتدای دیدار مسئول هیئات امنای مهد قرآن کریم گزارشی از فعالیت ها و اقدامات ارائه کرد و گفت: بیش از ۳۰ سال است که مهد قرآن کریم فعالیت خود را با حفظ قرآن شروع کرده است و اکنون در همه رشته های قرآنی فعالیت می کند.

وی افزود: در ادامه آموزش رشته های قرآنی به دلیل حساسیت موضوع، مهد قرآن کریم اقدام به تأسیس مدارس قرآنی نمود و اکنون ۲۳ مدرسه در سطح استان با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر قرآن آموز فعال می باشد.

مسئول هیئات امنای مهد قرآن کریم با اشاره به تأسیس دانشگاه علمی کاربردی مهد قرآن با ظرفیت ۲۵۰ نفر دانشجو گفت: علاوه بر آن مهد قرآن متولی آموزش کارکنان دولت در حیطه قرآنی و معرفتی نیز می باشد و در ۱۲ رشته برای ادارات به صورت حضوری، غیر حضوری و مجازی دوره هایی برگزار می کند.

در این جلسه تعدادی از مسئولان مهدهای قرآن مشکلات و دغدغه های اصلی مؤسسات قرآنی در جهت ترویج قرآن کریم را بیان کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha