شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1117437
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
حجت  الاسلام گنجی

حجت الاسلام والمسلمین گنجی گفت: مدیران و مسئولان جامعه بدانند که مدیریت، امانتی از امانت‌های بزرگ الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین حسین گنجی، امروز در جلسه اخلاق که در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه استان قزوین با حضور مدیران و معاونین مدارس علمیه برگزار شد به اهمیت وارزش جایگاه مدیریت گفت: مدیران و مسئولان جامعه باید بدانند که مدیریت یک امانتی از امانت های بزرگ الهی است.

وی در ادامه افزود: خداوند این جایگاه را به صورت امانت به برخی از افراد سپرده است از این رو اگر کسی بداند که این مقام امانت است خود را مالک ندانسته و در آن خیانت نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی در ادامه با بیان نمونه‌ای از عهدنامه‌ی مدیریتی در نظام دینی اسلام تصریح کرد: بهترین نمونه در خصوص آیین مدیریت عهدنامه حضرت علی (ع) با مالک اشتر است که شایسته است هر مدیری باید با این نامه آشنایی داشته باشد و از شرایط مدیریت و تقسیم بندی کارها و انتخاب مجموعه‌ای از نیروها مطلع باشد.

استاد حوزه‌ در ادامه به روایتی از حضرت علی(ع) پیرامون مدیریت عنوان کرد: حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه می فرمایند مدیریت و حکومت و فرماندهی، طعمه و ریاست نیست از این رو انبیا و اولیای الهی می‌دانستند که مقام نبوت و امامت و ولایت یک امانت الهی است و باید در جای خودش مصرف شود.

وی بیان کرد: اگر انسان قدرت و توان مدیریت را نداشته باشد پس نباید آن را بپذیرد مدیریت نیازمند علم مدیریت، شرح صدر، هدایتگری و محبت است امیدواریم که همه مدیران این شرایط و ویژگی ها را رعایت کنند.

مدیریت، امانت بزرگ الهی است

انتهای پیام /

مدیریت، امانت بزرگ الهی است

مدیریت، امانت بزرگ الهی است

مدیریت، امانت بزرگ الهی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha