یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دانشگاه فرهنگیان

حوزه / آیین افتتاحیه دارالقرآن الکریم دانشگاه فرهنگیان هرمزگان با حضور قاریان و حافظان بین المللی قرآن کریم در پردیس فاطمه زهرا (س) بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، امروز چهارشنبه ۱۷ آبان آیین افتتاحیه دارالقرآن الکریم دانشگاه فرهنگیان هرمزگان با برنامه های متنوع قرآنی و حضور حافظان بین المللی قرآن کریم در سالن اجتماعات تالار وحدت پردیس فاطمه زهرا (س) بندرعباس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، علی بهرامشاهی مدیر دانشگاه فرهنگیان هرمزگان اظهار کرد : فصل جدیدی از برنامه های قرآنی به برکت راه اندازی دارالقرآن رقم در این دانشگاه رقم خواهد خورد.

قلب سند تحول آموزش است و پرورش بر مبنای قرآن است

وی، افزود: قلب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر مبنای قرآن نگاشته شده است چرا که این کتاب آسمانی هر آنچه آسان برای سعادت و حیات مادی و معنوی بدان نیاز دارد را در خود دارد.

مدیر دانشگاه فرهنگیان هرمزگان، اضافه کرد: کلمه کلمه و عبارتی که در قرآن وجود دارد برای یک زندگی متعالی و راه سعادت و رستگاری انسان را در خود دارد و در باره اهمیت آن خداوند می فرماید: هر آیینه اگر این قرآن را بر کوه نازل می کردیم از خشیت پروردگار سر تعظیم فرود می آورد.

بهرامشاهی ادامه داد : دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که در مسیر تعلیم و تربیت نسل آینده قرار دارند باید از این کتاب آسمانی آرامش گرفته و به قرآن پناه بیاورند و هر چه از این قرآن فاصله بگیرند مشکلات بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرآن باعث جوشش، بیداری و حرکت انسان ها است، اظهار کرد: باید از این فرصت بوجود آمده باید در مسیر آموختن مفاهیم و تدبر در این کتاب آسمانی بهره جست.

مدیر دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد : انس با قرآن بویژه در دوران جوانی، سبب باز گشودن درهای حکمت و رحمت الهی خواهد بود و در زندگی انسان برکات زیادی را به ارمغان می‌آورد.

سبک زندگی قرآنی در جامعه جاری شود

در ادامه حجت الاسلام دهقان معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: بعد از پیامبر اکرم (ص) دو ثقل و ترازوی الهی در میان مردم به یادگار گذاشت که یکی قرآن کریم و دیگری اهل بیت است که باید بر آنها تمسک جست.

وی، با بیان روایتی از امیر المومنین (ع) بیان کرد: اگر مردم به دنبال قرآن صامت هستند این کتاب آسمانی که بر قلب پیامبر نازل شده است را جستجو کنند و اگر خواستار قرآن ناطق هستند به سراغ من علی (ع) بیایند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی ادامه داد: استاد شهید مطهری در کتاب گرانسنگ حماسه سیاسی اشاره می کند برای امام حسین (ع) سه شهادت وجود دارد نخست شهادت جسم، شخصیت و هدف است که در همین راستا نطق آتشین حضرت زینب (س) برای این است که شهادت در هدف واقعه عاشورا اتفاق نیفتد.

حجت‌الاسلام دهقانی ابراز کرد: سبک زندگی و تربیت فرزندان باید بر اساس معیار های قرآنی در جامعه جاری شود تا در شهادت در هدف مبانی قرآنی صورت نگیرد و قرآن از مهجوریت خارج شود. در پایان نیز از دانشجویان فعال در زمینه قرآنی تجلیل شد.

دارالقرآن الکریم دانشگاه فرهنگیان هرمزگان افتتاح شد

دارالقرآن الکریم دانشگاه فرهنگیان هرمزگان افتتاح شد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha