دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اساس اسلام بر هویت انسانی و تقویت قدرت تفکر و انتخاب است و فلسفه انقلاب اسلامی نیز بر اساس تبیین حقایق الهی بنا شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام عزت زمانی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، امروز در جریان سفر به آذربایجان شرقی و بازدید از مرکز مشاوره معنوی تبریز، اظهار داشت: اساس اسلام بر هویت انسانی و تقویت قدرت تفکر و انتخاب است و فلسفه انقلاب اسلامی نیز بر اساس تبیین حقایق الهی بنا شده، با این حال بخشی از جامعه از این موضوع غافل بوده و دچار عارضه نشنیدن استدلال حق هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری اوقات این گره‌ها با ایجاد فرصت برای گفت‌وگو حل شدنی هستند، افزود: با توجه به اینکه وظیفه اصلی سازمان تبلیغات اسلامی بر تبیین و تبلیغ استوار است، باید این واجب فوری و ضروری مورد تأکید مقام معظم رهبری را سرلوحه امور قرار دهیم.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: ایران اسلامی به مدد ایستادگی و مقاومت مردم کشور، امروز در مسیر پرشتاب پیشرفت قرار دارد و با وجود برخی مشکلات به نقطه‌ای غیرقابل شکست و برگشت رسیده و دشمن دریافته که باید با تغییر نگرش‌ها و افکار به مقابله با آن بپردازد و ابرقدرت‌ها با همه پیچیدگی‌ها و امکاناتشان به مقابله آن برخاسته است.

وی خاطرنشان کرد: نمود این تقابل را اکنون در فلسطین به وضوح می‌بینیم، اما بنا بر تأکید رهبری و البته طبق کلام امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه اگر ظلم ظالم از حد بگذرد، مظلوم در مقابل آن خواهد ایستاد، پیروزی از آن مظلومان فلسطین خواهد بود.

حجت الاسلام زمانی تأکید کرد: با وجود محرز بودن جنایات صهیونیست در فلسطین، برخی اقشار و افراد در جامعه این شبهه را دارند که چرا باید در این نبرد و جنگ حق و باطل وارد شویم و این نشان می‌دهد که باید از معجزه بیان نبی اکرم(ص) و شناخت حقیقت و ایجاد فرصت برای گفت‌وگو و رفع این شبهات بهره بگیریم.

وی اظهار کرد: ورود و انجام کارهای فرهنگی و پیشگیرانه در حوزه‌هایی چون فِرق و ادیان نوظهور موضوعی بسیار ضروری است، چرا که با چنین رویکرد و اقدامات اقناعی می‌توان هزینه‌های امنیتی را در مواقع خطر و اضطرار کاهش داد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha