سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
امام جمعه خارگ

حوزه/ امام جمعه خارگ گفت : توان مقاومت گسترده‌تر از حد تصور دشمن است و صرفا در حد بازدارندگی نیست. اگر شرایط نبرد به‌گونه‌ای پیش برود که منتج به حضور جبهه مقاومت در میدان نبرد با دشمن صهیونیستی شود، قطعا تل‌آویو و حامی اصلی آن با خاک یکسان خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود کارگر امام جمعه جزیره خارگ در خطبه های نماز جمعه با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: کتاب پرورش دهنده قوه تخیل و گسترش قدرت تفکر، برای دست‌یابی شناخت خود، جامعه و جهان است.

امام جمعه خارگ افزود: هر فردی شخصیتی متفاوت و فردیتی متمایز و هویتی یگانه دارد، اما راه دست‌یابی به چنین استقلالی، کار ساده‌ای نیست. کتاب و کتابخوانی شاهراهی برای دست‌یابی به استقلال فردی و هویت‌یابی، در عین هموار کردن راه، جامعه‌پذیری و تفکر اجتماعی را در فرد تقویت می کند.

وی با بیان اینکه یکی از ضعف های امروز در حوزه شناختی عدم آگاهی از قانون اساسی است گفت: قانون اساسی درسال۱۳۵۸شمی توسط مجلس خبرگان تصویب شد. امروز توجه به قانون اساسی و مبارزه با قانون شکن، امر به معروف و نهی از منکر و مصداق تقوا است.

حجت الاسلام کارگر با اشاره به سالروز شهادت پدر موشکی ایران حاج حسن طهرانی مقدم گفت: شهید طهرانی مقدم شخصیتی که توپخانه را در زمان جنگ راه انداخت و با تلاش شبانه روزی در حوزه دفاعی دست مقاومت را پر از موشک کرد و امنیت آفرینی برای مردم ایران به ارمغان آورد. شهید تهرانی مقدم الگوی پارسایی، تدین و انسانیت بود.

امام جمعه خارگ با اشاره به سکوت مجامع حقوق بشر در قبال جنابت های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: مدعیان دین انسانیت که نه دینتان انسانیت دارد و نه انسانیت تان دین دار است چرا در قبال مظلومیت امروز انسانیت در غزه سکوت کرده اید؟

وی بیان داشت: مدعیان آزادی چرا آزادی را تعریف نمی کنید؟ اگر مظلومی در غرب زیر چکمه پلیس آمریکا خفه شود یا در شرق در زیر زنجیر تانک ها بدنش کوبیده شود در کجای آزادی خواهی شما تعریف می شود. آیا جرات ندارید آزادانه فریاد بزنید یا داروی خواب آور را خورده اید و چشم ها را بسته اید؟

حجت الاسلام کارگر گفت: امروز مردم غزه بی خانه شده‌اند. هر لحظه ویرانی و فوت عزیزان در جلوی چشمانشان هست. دیگر اطفال و نونهالان در آغوش مادر و پدر زیر آوار خانه ها مدفون می شوند. امروز زخمی ها نیاز به دارو دارند، اما کسی کاری نمی کند. آیا سازمان های جهانی ساخته شده غربی برای منافع مظلومان حرکت می کنند یا بر علیه آنها؟

امام جمعه خارگ ابراز داشت: توان مقاومت گسترده‌تر از حد تصور دشمن است و صرفا در حد بازدارندگی نیست. اگر شرایط نبرد به‌گونه‌ای پیش برود که منتج به حضور جبهه مقاومت در میدان نبرد با دشمن صهیونیستی شود، قطعا تل‌آویو و حامی اصلی آن با خاک یکسان خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha