شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر /دیدار جمعی از پژوهشگران حوزوی با حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه

حوزه/ معاون پژوهش‌ حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه حضور اساتید در چهاردهمین دوره جشنواره علامه حلی، گام مبارکی بوده است، گفت: هرچه اساتید بتوانند ورود بهتری داشته باشند، طبیعتا طلاب نیز با شور بیش‌تری در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی‌حاجی در آیین اختتامیه چهاردهمین دوره جشنواره علامه حلی(ره) که امروز در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار شد، اظهار کرد: ارسال حدود ۲۱ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره حاصل تلاش مجموعه همکاران در حوزه علمیه است.

وی با اشاره به اینکه در پژوهش پیرو دغدغه مقام معظم رهبری به دنبال انتقال پیام دین به مخاطب هستیم، مطرح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کنگره علامه طباطبایی مجدد بر تبلیغ تهاجمی تأکید داشتند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اگر بخواهیم به سمت تبلیغ تهاجمی حرکت کنیم باید تولیدات خود را متناسب با زمان، فوریت و مخاطبین منتشر کنیم، عنوان کرد: در حوزه علمیه جشنواره علامه حلی(ره) نقش اساسی در ترغیب طلاب و اساتید دارد.

وی با اشاره به اینکه حضور اساتید در چهاردهمین دوره گام مبارکی بوده است، خاطرنشان کرد: هرچه اساتید بتوانند ورود بهتری داشته باشند، طبیعتا طلاب نیز با شور بیش‌تری در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی‌حاجی با بیان اینکه به سمت کیفی‌سازی آثار حرکت کرده‌ایم، تصریح کرد: اهتمام مدیر حوزه‌های علمیه و همکاری بخش نخبگان حوزوی نیز در مسیر حمایت از پژوهش است.

وی با اشاره به اینکه گام‌های موثری را در مسیر پژوهش خواهیم داشت، یادآور شد: حمایت از پژوهش‌گران و جهت‌دهی به پژوهش‌ها دو رویکردی است که در دستور کار قرار دارد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه پژوهش‌ها باید متناسب با سطوح تحصیلی طلاب باشد، ابراز کرد: برخی از طلاب اشتیاق ورود زودهنگام به کلان موضوع‌های اجتماعی دارند که موجب می‌شود سطح پژوهش‌ها از نظر کیفی مطلوب نباشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha