دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
1

حوزه/ مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: در راستای حضور غیر قانونی اتباع کشورهای خارجی در کشور بیش از ۱۲هزار و ۸۰۰ مهاجر غیر مجاز از استان قم به افغانستان بازگشت داده شدند .

به گزارش خبرگزاری حوزه، علی اکبر زارعی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم با اشاره به اینکه ایران ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و میزبان بزرگ‌ترین جمعیت پناه‌جو در جهان بوده که اکثر آنها را افغانستانی ‌ها تشکیل می‌دهند گفت: در راستای حضور غیر قانونی اتباع کشور های خارجی در ایران ، مرزبانان و پلیس در داخل کشور با شناسایی افراد غیر مجاز حاضر برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی افزود: اکثر اتباع کشور افغانستان که قصد تردد غیرمجاز از طریق این استان را داشته‌اند توسط پلیس مهاجرت دستگیر و به کشورشان بازگردانده شدند.

زارعی اظهار داشت: در همین راستا حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر از مهاجرین افغانستانی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند طی نیمه نخست امسال از استان قم خارج شدند.
شایان ذکر است: فقر و بی‌کاری از علت‌های اساسی مهاجرت‌ غیرقانونی اتباع افغانستانی به کشورهای همسایه بوده که متاسفانه مشکلات فراوانی را برای آنها ایجاد کرده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha