شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ امیرسرتیپ دوم عظیمی گفت: پدافندهوایی نقش قاطع و تعیین کننده‌ای در جنگ‌های امروزی و آینده خواهد داشت، از این رو آمادگی رویارویی با تهدیدات فناورانه و نو یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای پدافندهوایی کشور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، امیرسرتیپ دوم عباس عظیمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از سایت رادار شهیدتوحیدی بیله سوار گرمی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پدافندهوایی نقش قاطع و تعیین کننده‌ای در جنگ‌های امروزی و آینده خواهد داشت، از این رو آمادگی رویارویی با تهدیدات فناورانه و نو یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای پدافندهوایی کشور است.

وی با بیان اینکه پدافندهوایی گام‌های مؤثری در جهت خنثی سازی تهدیدات دشمن برداشته است، افزود: پدافندهوایی با نگاه به داخل و تمرکز بر مراکز جهاد خودکفایی، مراکز دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان اقدامات بسیار خوب و شایسته‌ای را در راستای به روز نمودن، تقویت و تجهیز قابلیت‌های سامانه‌های خود صورت داده است.

فرمانده منطقه پدافندهوایی شمالغرب، با اشاره به اینکه قدرت پدافندهوایی از لحاظ نیروی انسانی و برخورداری از فناوری‌های روز دنیا به هیچ وجه قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست، گفت: سامانه‌های پدافندی به گونه‌ای طرح ریزی و در مدار عملیاتی قرار گرفته‌اند که آمادگی واکنش سریع و به موقع در برابر تهدیدات و تهاجمات هوایی را در کوتاه‌ترین و سریع‌ترین زمان ممکن دارند.

سرتیپ دوم عظیمی، خاطرنشان کرد: رادارهای بومی ما در بُردهای مختلف و انواع باندهای فرکانسی متناسب با نیاز عملیاتی نیروی پدافندهوایی در کیلومترها خارج از مرزهای کشور در حال رصد و پایش مرزهای هوایی هستند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha