چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تصاویر/ همایش طوفان الاقصی

حوزه/ رئیس هیات اندیشه ورز وزارت امور خارجه با اشاره به تفاوت عملیات طوفان‌الاقصی با جنگ‌های قبلی نیروهای مقاومت با رژیم صهیونیستی گفت: فرق این جنگ با جنگ‌های گذشته در این بود، که جریان مقاومت که به شکل پدافندی عمل می‌کرد، به شیوه آفندی وارد شد، از این رو نقطه عطفی در تهاجم علیه این رژیم اِشغال‌گر محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، منوچهر محمدی، امروز در همایش طوفان‌الاقصی گذار به نظم نوین جهانی و منطقه‌ای که در سالن اجتماعات موسسه آموزشی پژوهشی امام(ره) در قم برگزار شد با اشاره به نقش جمهوری اسلامی در مورد این عملیات یادآور شد: همان گونه که امام راحل نیز فرموده‌اند ما انقلابمان را به همه جای جهان صادر می‌کنیم، البته این اقدام نه با لشکرکشی نظامی، بلکه با تاثیر گذاشتن بر مردم مسلمان و مبارز دیگر کشورها صورت می‌گیرد.

رئیس هیات اندیشه ورز وزارت امور خارجه در ادامه سخنان با ذکر این نکته که نخستین جایی که انقلاب اسلامی بر آن تاثیر گذاشت، سرزمین اِشغالی فلسطین و ایجاد مقاومت اسلامی بود خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ که به وجود آمد برنامه داشت، از نیل تا فرات را تحت سیطره قرار دهد، و تا زمان پیروزی انقلاب نیز موفق شده بود در همه جنگ‌ها پیروزی شود.

وی بیان داشت: ولی طبق گفته موشه‌دایان یکی از مقام‌های سابق رژیم صهیونیستی، پیروزی انقلاب اسلامی زلزله‌ای در منطقه ایجاد کرد، مقاومت شکل گرفت و پیروزی‌های پیاپی نیز پدید آمد.

رئیس هیات اندیشه‌ورز وزارت خارجه در بخشی از سخنان خاطرنشان کرد: تفاوت عملیات طوفان‌الاقصی با عملیات‌های قبلی مقاومت در برابر اسرائیل غاصب در این بود که مقاومتی که تاکنون پدافندی عمل می‌کرد، این بار آفندی وارد شد، و این نقطه عطفی بر تهاجم‌های گسترده‌تر بر ضد اسرائیل جهت آزادسازی سرزمین‌های اشغالی است.

محمدی همچنین حمله حماس به رژیم صهیونیستی را یک معجزه توصیف کرد و گفت: این شکست ضربه بزرگ و ترمیم ناپذیری را به حیثیت اسرائیل وارد کرد.

وی در ادامه افزود: این شکست فوق‌العاده سختی برای اسرائیلی‌ها به شمار می‌آید، چرا که در همه مناطق جهان حتی در آمریکا و کنگره این کشور نیز یهودیان از این رژیم ملعون اعلام برائت نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha