شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ ماهر عبدالرزاق

حوزه/ شیخ ماهر عبدالرزاق، روحانی اهل سنت لبنان در بیانیه‌ای گفت: استواری مردم ما در غزه برای سی و ششمین روز، پیروزی تاریخی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ ماهر عبدالرزاق، روحانی اهل سنت و رئیس جنبش «اصلاح و وحدت» لبنان در بیانیه‌ای گفت: استواری مردم ما در غزه برای سی و ششمین روز، پیروزی تاریخی است.

وی اشاره کرد: با استقامت و استواری مردم غزه، نه تنها بر صهیونیست‌ها، بلکه بر کشورهای غربی و در کنار آن بر کشورهای عربی توطئه‌گر و خیانتکار به پیروزی بزرگی دست خواهند یافت.

روحانی اهل سنت لبنان افزود: غزه با وسعت کم و ظرفیت های محدود خود، معجزه و پیروزی می آفریند و با وجود سازش و بی وفایی کشور های عربی و اسلامی، غزه بر دشمنان خود برتری دارد و نقشه راه جدیدی برای منطقه و جهان ترسیم می کند.

شیخ عبد الرزاق را ادامه داد: تاریخ خواهد نوشت که غزه با فرزندان و زنان و مردان خود در پیروزی ملت شرکت کرد و از مقدسات آن دفاع کرد و برای پیروزی امت جانفشانی کرد.

وی بیان داشت: تنها اعضای وفادار و مقاوم امت در کنار فلسطین و غزه ایستاده اند و این مایه تأسف است که اعراب از رساندن کمک های دارویی و غذایی به کودکان، زنان و سالمندان خود ناتوان هستند.

رئیس جنبش اصلاح و وحدت معتقد است که این ناتوانی اعراب بیانگر خیانت و مشارکت در جنایات مرتکب شده علیه مردم قهرمان غزه است.

شیخ عبد الرزاق با با بیان به اینکه کسانی که از غزه حمایت نکنند مورد تحقیر و رسوایی قرار خواهند گرفت، از شرکت کنندگان در "دو اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی" خواست تا با چالش ها مقابله کرده و در کنار غزه پیروز بایستند و همگام با فداکاری ها و پیروزی های مردم غزه اقدام کنند و دست از سکوت و کوتاهی بردارند.

وی همچنین از این اجلاس خواست برای توقف عادی سازی روابط، قطع روابط با صهیونیست ها و رساندن کمک ها به غزه علیرغم میل صهیونیست ها، تصمیم گیری کنند و پرسید: آیا اجلاس در این سطح خواهد بود؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha