یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
غزه

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین میرمرشدی گفت: موضوع فلسطین که در حال فراموشی و قرار گرفتن به عنوان مسئله دسته چندم در دنیا مطرح بود، بار دیگر اکنون خبر اول رسانه‌های دنیا است.

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد میرمرشدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان با اشاره به تاریخ ۷۵ ساله اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، اظهار داشت: پس از جنگ جهانی دوم و با تبانی آمریکا و انگلیس، شورای امنیت سازمان ملل به دنبال صدور اعلامیه بالفور، کشوری به نام اسرائیل را در فلسطین ایجاد کرد و در پی بهانه کشتار یهودیان توسط هیتلر به آوارگان آنها در اروپای شرقی، وعده مالکیت کشوری را داد که نتیجه آن اشغال یک سوم از سرزمین فلسطین و تشکیل اسرائیل بود.

وی افزود: آزار و اذیت و بیرون نمودن مردم مظلوم فلسطین از شهرها و روستاها، کشتار دسته جمعی آنها در صبرا و شتیلا و مهاجرت به کشورهای اطراف از وقایع پس از اشغال فلسطین بود و در این میان مردم فلسطین مقاومت و مبارزه خود را با دست خالی ادامه دادند.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: با فشار مردم فلسطین بر رژیم صهیونیستی، توافق شد تا در نوار غزه مردم فلسطین با ایجاد یک دولت خودمختار و بدون داشتن ارتش و سلاح ساکن شوند و در این بین نیز جمهوری اسلامی با تلاش‌های فراوان سعی در کمک به مبارزان فلسطین و بازگشت آنها به سرزمین‌های اشغالی نمود.

حجت الاسلام و المسلمین میرمرشدی با اشاره به تلاش‌های مبارزان فلسطینی در تجهیز خود در مقابل حملات رژیم صهیونیستی، گفت: این رژیم جعلی به بهانه‌های مختلف در کرانه باختری اقدام به اسیر نمودن و آزار و اذیت مردم فلسطین نمود.

وی اقدام مسلحانه در ۷ اکتبر توسط حماس را پاسخی در برابر کشتار و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین عنوان کرد و ادامه داد: برای نخستین بار در طول ۷۵ سال اشغالگری رژیم صهیونیستی، مردم غزه و مبارزان حماس به صورت مسلحانه به سرزمین‌های اشغالی حمله نموده و شهرک نشینان صهیونیستی را بیرون کردند و تل آویو و شهرهای دیگر این رژیم را موشک باران نمودند و تعدادی را اسیر گرفته و توانستند بار دیگر مسئله فلسطین را در جهان مطرح کنند.

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: این در حالی بود که موضوع فلسطین در حال فراموشی و قرار گرفتن به عنوان مسئله دسته چندم در دنیا بود، اما با این اقدام، فلسطین بار دیگر خبر اول رسانه‌های دنیا شد و مردم در انگلیس، آلمان، فرانسه و حتی در آمریکا به صورت میلیونی علیه جنایات اسرائیل تظاهرات کردند.

کارشناس مسائل سیاسی، انصراف برخی کشورها در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را از پیامدها و آثار اصلی حرکت مقاومت فلسطین دانست و اظهار کرد: طرحی که مسئله عادی سازی رابطه رژیم صهیونیستی با کشورهای اسلامی را دنبال می‌کرد، عملا متوقف شد و ترکیه نیز اقدام به بیرون نمودن سفیر اسرائیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: آفریقای جنوبی رابطه دیپلماتیک خود با این رژیم را قطع کرد و کشورهای اردن و مصر نیز روابط خود را با آن محدود کردند، عربستان نیز از عادی سازی روابط با اسرائیل منصرف شد.

حجت الاسلام و المسلمین میرمرشدی، شهادت بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم غزه و بیش از ۴ هزار کودک در این مدت را سبب بیداری ملت‌ها درباره مسئله فلسطین عنوان کرد و یادآور شد: ۱۲۰ کشور در سازمان ملل به نفع مردم غزه رأی دادند و خواستار توقف جنگ شدند، اما آمریکا با قدرت به پشتیبانی از رژیم صهیونیستی اقدام کرد و همین امر سبب ایستادگی رژیم صهیونیستی در برابر حملات حماس شده است.

وی با تأکید بر ناامن شدن سرزمین‌های اشغالی برای مهاجران یهودی و غیریهودی، تصریح کرد: بیش از دو میلیون یهودی از اسرائیل مهاجرت کردند و خود را از این سرزمین آزاد نمودند و به نقاط امن پناه برده‌اند و بسیاری از شهرک نشینان نیز در چادرها زندگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: حزب الله لبنان، عراق و سوریه در حمایت از مقاومت فلسطین، مواضع آمریکا را مورد حمله قرار داده‌اند و نیروهای آمریکایی در فشار شدید نظامی قرار دارند و علاوه بر آن یمنی‌ها نیز اقدامات بسیار خوبی علیه این رژیم جعلی انجام دادند و امروز رژیم صهیونیستی که ادعای قدرت و برتری داشت در انزوای بین المللی و داخلی قرار گرفته است.

کارشناس مسائل سیاسی، وجود تنش‌های داخلی در سرزمین‌های اشغالی را از دیگر آثار این جنگ بیان کرد و گفت: در طول این مدت، درون اسرائیل نیز تنش‌هایی بوده و اکنون خواستار استعفای نتانیاهو می‌باشند و علاوه بر آن خانواده اسرای صهیونیستی نیز اقدام به تحصن علیه نتانیاهو کرده و به طور قطع دولت نتانیاهو در مدت کوتاهی مجبور به استعفا خواهد شد.

قطع روابط با رژیم جعلی صهیونیست، باید نخستین اقدام کشورهای اسلامی باشد

وی وظیفه کشورها و دولت‌های اسلامی در این برهه را حمایت قاطع از مردم و مقاومت فلسطین عنوان کرد و افزود: کشورهای اسلامی باید روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با این رژیم قطع کنند و مانع رسیدن نفت و سوخت به رژیم صهیونیستی شوند و هم چنین کالاهای رژیم صهیونیستی را تحریم نمایند.

وی ضمن تقبیح وادادگی و ضعف برخی دولت‌های اسلامی در برابر آمریکا و اسراییل، ارسال کمک برای مردم مظلوم غزه را امری مهم دانست و اظهار کرد: دولت‌ها باید اقدامات اسرائیل را محکوم کنند و امکانات و تغذیه برای آوارگان و گرسنگان غزه فراهم و ارسال نمایند، به ویژه گذرگاه رفح را باز کرده و به بازسازی و احیاء غزه و ایجاد مناطق مسکونی، بیمارستانی، مدارس و مساجد کمک کنند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha