شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اجرایی انتخابات

حوزه / امام جمعه اصفهان گفت: رأی دادن، رأی نوشتن، انتخاب و رد کردن افراد نیاز به تقوا دارد و باید افراد شایسته ای که یقین داریم برای این کار شایستگی دارند انتخاب نماییم و البته این کار مشکل بوده و به قولی سهل ممتنع است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در جلسه دیدار با اعضای هیئت اجرایی انتخابات حوزه انتخابیه اصفهان با اشاره به اهمیت بررسی احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی با وجود تعدد افراد ثبت نام کننده، اظهار داشت: اگر در رسانه‌ها شرایط ثبت نام داوطلبین انتخابات به صورت دقیق بیان شود، به‌عنوان مثال مدرک تحصیلی و سن قانونی ثبت نام برای افراد مشخص باشد، فرایند ثبت نام بهبود می‌یابد، لذا این فرایند باید اصلاح شود.

امام جمعه اصفهان با بیان حساسیت قضاوت در احراز صلاحیت و انتخاب افراد، گفت: در این باره باید حساسیت وجود داشته باشد، چرا که مسئله بهشت و جهنم مطرح است و در واقع یک قضاوت بوده و قضاوتی است که مسئولیت آن به عهده برگزارکنندگان انتخابات است.

وی افزود: قرآن کریم نیز می‌فرماید یکی از تفاوت‌های حزب الله با دیگر افراد در این است که" لَا تَجِدُ قَوْمًا یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ یُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ کَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِیرَتَهُمْ ۚ أُولَٰئِکَ کَتَبَ فِی قُلُوبِهِمُ الْإِیمَانَ وَأَیَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ".

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: باید مردم نیز این آگاهی را بیابند که رأی درست دهند، چرا که این نیز نوعی قضاوت است و به عبارت دیگر نباید برای دیگران کار خود را خراب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رأی دادن، رأی نوشتن، انتخاب و رد کردن افراد نیاز به تقوا دارد و باید افراد شایسته‌ای که یقین داریم برای این کار شایستگی دارند، انتخاب نماییم و البته این کار مشکلی بوده و به قولی سهل ممتنع است.

در ابتدای این دیدار نیز گزارشی از تعداد ثبت‌نام کنندگان توسط مسئولان امر ارائه شد که بر اساس آمار تعداد ۷۲۵ نفر در اصفهان جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی امسال ثبت نام کرده‌اند که تعدادی هم انصراف دادند.

تقوای الهی در انتخابات رعایت شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha