پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
سید صدر الدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام قبانچی: اسرائیل نابود می‌شود و به زودی باید از آن با افعال ماضی در وقایع پشت سر گذاشته شده یاد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در سخنانی گفت: استفاده از منطق زور پس از اجرای همه راه حل‌های دیپلماتیک است و اگر چه ما نمی‌خواهیم دامنه جنگ را تشدید و گسترش دهیم ولی باید به این نکته توجه کرد که همه تلاش‌ها و راه حل‌ها پیش‌تر اجرا شده است و جهان نیز ناظر است که قربانیان نوار غزه روز به روز در حال افزایش هستند.

او افزود: اسرائیل نابود می‌شود و به زودی باید از آن با افعال ماضی در وقایع پشت سر گذاشته شده یاد کرد.

امام جمعه نجف در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به درخواست‌های صادر شده برای پایان دادن به حضور نیروهایش در عراق، اعلام کرده است که نیروهای خود را از عراق خارج نمی‌کند؛ تصریح کرد: این تصمیمی ناخوشایند است و آمریکا باید به حضور نیروهای خود در عراق پایان دهد.

وی سپس به رقابت انتخاباتی در عراق پرداخت و گفت: همه باید برای حضور در انتخابات به نیت تقرب به خداوند متعال پیشقدم شوند.

او افزود: رقابت انتخاباتی گواه نشاط مردم است مشروط بر اینکه از تخریب یکدیگر پرهیز کنند. هر شرکت کننده‌ای نیز باید فردی را انتخاب کند که به صلاحیت، کارآیی و صداقت او اعتماد داشته باشد.

امام جمعه نجف به مبحث توسعه انسانی با عنوان «پروژه‌های خیریه در توسعه انسانی» پرداخت و بیان داشت: دولت از طریق دو مقوله فراهم آوردن فرصت‌های شغلی و حمایت از مردم از طریق ثروت عمومی، مکلف به تامین امنیت اقتصادی است.

وی در ادامه اظهار داشت: اسلام عنصر سومی را نیز اضافه می‌کند و آن راه اندازی پروژه‌های خیریه با عنوان صدقه است.

وی سپس روایات متعددی را که بر نقش صدقه در امنیت اقتصادی و افزایش رزق و روزی تأکید دارند ذکر نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha