یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید صدرالدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی گفت: نبرد غزه شکست تلاش‌ها در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و بازگشت حماسه اسلامی را به جهانیان نشان داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف درسخنانی در حسینیه اعظم فاطمیه این شهر، گفت: درگیری امروز در فلسطین به یک درگیری وحشیانه تبدیل شده است؛ قطع آب و برق، جلوگیری از کمک رسانی، بمباران خانه‌ها و بیمارستان‌ها از مصادیق این وحشی‌گری است.

وی افزود: این نبرد شکست تلاش‌ها در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و بازگشت حماسه اسلامی را به جهانیان نشان داد و بار دیگر همه فهمیدند که اسرائیل پایدار نمی‌ماند و ان شاء الله از بین خواهد رفت. همه اینها مؤید این است که امروز اسلام با دشمن مشترکی از طرف استعمار جهانی مواجه است و این نبرد ژرف‌تر از بعد فرقه‌ای است بلکه مربوط به بعد انسانی و اسلامی می‌شود.

او در ادامه با تأکید بر اینکه ما در کنار مردم فلسطین هستیم و سکوت بین المللی و عربی را محکوم می‌کنیم، خاطرنشان کرد: آمریکا با اتخاذ تصمیماتی بر ضد مردم فلسطین و حمایت از رژیم صهیونیستی بر ادامه این کشتار پافشاری می‌کند.

امام جمعه نجف در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به لغو قانون پاسخگویی در کشور عراق تصریح کرد: تصمیم رئیس مجلس نمایندگان مبنی بر لغو قانون پاسخگویی و عدالت، تصمیمی مغایر با قانون اساسی تلقی می‌شود، زیرا مجلس نمایندگان به آن رای نداده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هنوز هم عده‌ای آرزوی بازگشت حزب بعث را دارند، تأکید کرد: با وجود اینکه حزب بعث به سطل زباله انداخته شده است، اما همچنان مگس‌هایی بر سر همین زباله‌دان زندگی می‌کنند که باید کنار گذاشته شوند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص پرداخت غرامت به کشاورزان عراقی گفت: از هیئت وزیران که با عمل به قانون حمایت از آسیب دیدگان حوادث غیر مترقبه نسبت به پرداخت غرامت به کشاورزانی که به خاطر کبود آب متحمل ضرر شده‌اند تلاش نمودند تشکر می‌کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha