دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تظاهرات شهروندان تایلند در حمایت از مردم غزه

حوزه/ جمع کثیری از مردم تایلند با تجمع مقابل سفارت رژیم خونریز اسرائیل در بانکوک، جنایات این رژیم را محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جمع کثیری از حق طلبان و صهیونیست‌ستیزان کشور تایلند متشکل از شیعه و سنی، مسلمان و غیر مسلمان با تجمع مقابل سفارت رژیم صهیونسیتی واقع در خیابان آسوک شهر بانکوک و با سر دادن شعارهای ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی جنایات روزهای اخیر این رژیم غاصب در غزه را محکوم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید سلیمان حسینی از رهبران شیعیان تایلند پس از درخواست قرائت سوره حمد در این تجمع برای شهدای غزه گفت: اینگونه تجمعات، کوچکترین ابراز انزجار در قبال کشتار جمعی مسلمانان مظلوم غزه توسط رژیم اشغالگر قدس است و هر انسان حق طلبی بدون توجه به دین و مذهب خود می‌تواند در کنار مردم مظلوم فلسطین باشد.

رئیس بنیاد المهدی تایلند در ادامه اضافه کرد: شرافت هیچ انسان آزاده‌ای به او اجازه نمی‌دهد که ظلم و ستم فرد یا گروه غاصبی را بر خود قبول کند و این امر، مهم‌ترین دلیلی است که جبهه مقاومت را واداشته تا در دو راهی ذلت و عزت، راه دوم را که با مقاومت و مجاهدت به دست می‌آید برگزیند.

همچنین در این تجمع باشکوه چند تن از روحانیون، اندیشمندان و ائمه مساجد شیعه و اهل سنت از جمله شیخ حسین بن سالم، سید محمود شاه حسینی، امام مراد امام جماعت مسجد علین نورین شهر آیوتایا و چای پِی جیت امام جماعت مسجد نعمت الاسلام شهر بانکوک به ایراد سخنرانی پرداختند.

علاوه بر اشخاص مذکور آقایان چاتوپان پرُم پَن و نیتی پان لَم لوا دو تن از مبارزان، تحلیلگران و فعالان سیاسی بودایی این کشور نیز سخنانی در راستای محکوم کردن رژیم صهیونسیتی و دعوت مردم تایلند به حمایت از حماس و جبهه مقاومت ارائه دادند.

در پایان این گردهمایی بزرگ که با حضور خبرگزاری‌های طراز اول تایلند برگزار شده بود، حجت الاسلام و المسلمین سید سلیمان حسینی پیام تشکر دکتر خالد قدومی رئیس دفتر حماس در تهران از مردم تایلند را قرائت کرد.

لازم به ذکر است که این تجمع پر شور که با دعوت و مدیریت شیعیان تایلند برگزار گردید، در نوع خود در سال‌های اخیر پدیده‌ بی‌نظیری به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha