شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۹۸ درصد زکات جمع‌آوری شده در امور محرومین و نیازمندان در سرفصل‌های درمانی، تهیه جهیزیه، امور تحصیلی، ساخت و تعمیر مسکن و کمک معیشت هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، روح الله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان امروز در جلسه شورای زکات شهر هیدج با اشاره به ساماندهی بیش از ۵۱ میلیارد تومان زکات در استان زنجان، اظهار داشت: زکات جمع‌آوری شده در دو بخش امور محرومین و پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.

وی افزود: ۹۸ درصد زکات جمع‌آوری شده در امور محرومین و کمک به نیازمندان در سرفصل‌های درمانی، تهیه جهیزیه، امور تحصیلی، ساخت و تعمیر مسکن و کمک معیشت هزینه شده است.

صالحی ادامه داد: این خدمات در قالب کمک هزینه جهیزیه، کمک هزینه درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، ساخت مسکن و مرمت و بازسازی، معیشت و ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه از جمله مساجد، خانه عالم، حوزه‌های علمیه، غسالخانه، حسینیه و فاطمیه ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه مشارکت هرچه بیشتر مردم و خیرین موجب زمینه‌سازی برای ارائه خدمات بهتر به مددجویان تحت حمایت می‌شود، تصریح کرد: بر اساس موازین فقهی و دستورالعمل‌های این نهاد و رعایت اصل امانتداری تمامی وجوهات جمع آوری شده در هر محل در همان منطقه و بر اساس نیات مودیان زکات هزینه می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha