دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری

حوزه/امام جمعه تهران گفت: درگیری با استکبار جهانی در تمام مواضع سیاسی، اقتصادی، تربیتی، فکری و ... شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در نخستین روز از هجدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که در سالن همایش‌های شهید آیت الله بهشتی مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد، اظهار کرد: عنوان تربیت حماسی در مکتب فاطمی یک موضوع بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه در موضوع تربیت باید بر یک نقطه کانونی متمرکز شویم، مطرح کرد: عنوان تربیت حماسی یک عنوانی است که این نقطه کانونی را در خود حفظ کرده و برگرفته از متن قرآن و توحید است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه نخستین درگیری ما با استکبار جهانی در موضوع تربیت است، عنوان کرد: درگیری با استکبار جهانی در تمام مواضع سیاسی، اقتصادی، تربیتی، فکری و ... شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه درگیری اصلی در حوزه تربیت است، خاطرنشان کرد: تربیت عمیق‌ترین بخش است که ناپیدا بوده و کم‌تر دیده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه پیروز جنگ در این عرصه، پیروز نهایی است، تصریح کرد: امروز اهتمام شیاطین بر محور تربیت است.

وی با اشاره به اینکه در این عرصه آموزش و پرورش اهمیت بسیاری دارد، یادآور شد: دست کم گرفتن این عرصه مانند میدان دادن به دشمن است.

امام جمعه تهران با بیان اینکه توجه به تربیت در عرصه هیأت یک الهام الهی است، ابراز کرد: برای تحقق این هدف، باید نگاه تربیتی در کارگزاران هیأتی برجسته شود.

وی با اشاره به اینکه هیأت‌ها باید به مخاطبین با سنین پائین‌تر توجه بیش‌تری داشته باشند، بیان کرد: هیئت‌ها باید زمینه‌سازی حضور بیش‌تر کودکان و نوجوانان را فراهم کنند و از ظرفیت آن‌ها در امور اجرایی بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه روح هیئت، توسل به سیدالشهدا(ع) در تمام مراسم‌ها است، اظهار کرد: روایت ماجرای حسینی(ع) باید با نگاه حماسی باشد چراکه با این نگاه جامعه تمدن‌ساز و انسان‌ساز خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه خداوند مؤمن مجاهد را مؤمن تراز می‌داند، مطرح کرد: مؤمن مجاهد در نگاه قرآن کریم به معنای مؤمنی است که برای ایمان خود سرمایه‌گذاری می‌کند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه در تربیت مسیرهای میان‌بر و راه‌های نزدیک وجود دارد، عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که می‌تواند به سیر تربیت سرعت دهد، اجتماع مؤمنانه هیأت است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع را در دفاع مقدس شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: یکی از دوران اوج رونق هیأت‌ها دوران دفاع مقدس بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه محور خانواده، مادر است، تصریح کرد: اگر چیزی با عنوان حماسه حسینی(ع) داریم این حماسه حاصل تربیت مکتب فاطمی(س) است.

وی با اشاره به اینکه مکتب فاطمی(س) مکتب اسلام ناب محمدی(ص) است، یادآور شد: مکتب فاطمی(س)، مکتب علوی، حسنی و حسینی را نیز در خود دارد.

امام جمعه تهران با بیان اینکه دستگاه تربیتی حضرت فاطمه(س) با ذکر، نور و نماز شناخته می‌شود، ابراز کرد: نماز و زکات تمام دستگاه تربیت فاطمی(س) را تشریح می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha