یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سنجان

حوزه/ نشست راهکارهای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به همت مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) سنجان و با سخنرانی امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت زهرا(س)سنجان استان مرکزی، امروز نشست «راهکارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی با حضور حجت الاسلام یحیی صفری امام جمعه سنجان در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام صفری بیان کرد: فرهنگ کتابخوانی به شیوه های مختلف باید در جامعه ترویج و تقویت شود مثلاً هدیه دادن و هدیه گرفتن، یکی از کارهایی است که حس خوشایندی در افراد به وجود می‌آورد.

امام جمعه سنجان اظهار کرد: اهدای کتاب به اعضای خانواده در موقعیت‌های مختلف به عنوان تشویق یا پاداش در مقابل یک عمل نیک و پسندیده و یا هدیه‌ای برای مناسبت‌ها مانند جشن تولد، جشن تکلیف، سوغاتی و ...، می‌تواند نشان‌دهنده اهمیت و ارزش کتاب برای اعضای خانواده باشد.

حجت الاسلام صفری افزود: هر کتابی، مناسب خواندن و هدیه دادن نیست؛ رسول‌خدا (صلی الله علیه و آله و سلّم) فرموده است: صاحب قلم را روز قیامت در تابوتی آتشین که با قفل‌های آتش بسته شده است، می‌آورند. سپس نگاه می‌کنند ببینند که قلم را در چه جهت به جریان انداخته است؟ اگر قلم را در اطاعت و رضای الهی به کار گرفته باشد از تابوت بیرون می‌آورند ولی اگر از قلم در راه معصیتِ خداوند استفاده کرده باشد به اندازه هفتاد خریف (مسافت چهل سال راه) پرتاب می‌شود و شدت عذاب او را خدا می‌داند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha