شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ابراهیم قاسمپور

حوزه/ حجت الاسلام قاسمپور با یادآوری ارکان قرارگاه پیامبر اکرم (ص) گفت: امام جماعت، هیئت امنا، پایگاه بسیج، کانون فرهنگی هنری، خادمیاران رضوی و در برخی محله‌ها مراکز نیکوکاری ارکان اصلی مساجد را در قرارگاه پیامبر اکرم (ص) تشکیل می‌دادند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام ابراهیم قاسمپور، در اولین جلسه قرارگاه مسجد استان سمنان با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، به میزبانی دفتر امام جمعه سمنان، از وجود ۹۶۹ مسجد شهری و روستایی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد بالغ بر ۵۰ مسجد بعنوان پایگاه قرآنی بر اساس ضوابط موجود در حال فعالیت هستند.

دبیر قرارگاه مسجد استان سمنان با یادآوری ارکان قرارگاه پیامبر اکرم (ص) افزود: امام جماعت، هیات امنا، پایگاه بسیج، کانون فرهنگی هنری، خادمیاران رضوی و در برخی محله‌ها مراکز نیکوکاری ارکان اصلی مساجد را در قرارگاه پیامبر اکرم (ص) تشکیل می‌دادند.

وی آموزش امام جماعت و سایر ارکان مسجد را از برنامه‌های اجرا شده در قرارگاه پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و گفت: توجه به گفتمان اسلامی و امامین انقلاب و نیز کارکردهای مسجد محور آموزش‌های ارائه شده بوده است.

دبیر قرارگاه مسجد استان سمنان با تاکید بر آسیب شناسی ساختار مدیریتی مساجد خاطرنشان کرد: بازطراحی فرآیند انتخاب اعضای هیات امنا یکی از اقدامات ارزشمند قرارگاه پیامبر اکرم (ص) استان در ماه‌های گذشته بوده است که می‌تواند به به کارآمدسازی هرچه بیشتر هیات امنای مساجد منجر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha