یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 1119351
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کتاب هجرت و مهاجرت در فقه اهل بیت (ع)

حوزه/ کتاب «هجرت و مهاجرت در فقه اهل بیت (ع)، حقوق ایران و بین الملل» به قلم سید امیرحسین حسینی ترکستانی و از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «هجرت و مهاجرت در فقه اهل بیت (ع)، حقوق ایران و بین الملل» به قلم سید امیرحسین حسینی ترکستانی و از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

بر اساس این گزارش، «مفاهیم و کلیات»، «احکام فقهی هجرت و مهاجرت»، «حقوق مدنی مهاجران در فقه اهل بیت (ع)» و «حقوق مدنی مهاجران در حقوق ایران و بین الملل و اسناد بین الملل» چهار بخش اصلی این کتاب است.

عوامل مهاجرت، انواع مهاجرت، پیشینه تاریخی مهاجرت، پیشینه فقهی مهاجرت، انواع هجرت و مهاجران، حکم تکلیفی مهاجرت، جایگاه مهاجران، وجوب هجرت مستضعفان، مهاجرت از باطل به حق، حکم عبادت مهاجران، مهاجران و رعایت قوانین سرزمین غیراسلامی، انواع مالکیت مهاجران، مهاجران و مالکیت شخصی، مسکن و مهاجران، مهاجران و یارانه، مهاجران و منافع ملی، مهاجرت و حقوق شهروندی، مهاجران و تابعیت، مهاجران و اشتغال، مهاجران و مالکیت، مهاجران، نکاح و ازدواج، رفتار با بیگانگان و مهاجران، تبعیض با مهاجران و ... از عناوین این کتاب می باشد.

در خلاصه این کتاب آمده است:

در این کتاب، مهاجرت و حقوق مهاجران در فقه اهل بیت (ع)، حقوق ایران و بین الملل بررسی می شود. نویسنده بر آن بوده است که با جمع آوری و تحلیل گزاره های موضوع هجرت و مهاجرت که در فقه اسلامی به طور پراکنده و در جایگاه های مختلف با عناوین مشابه یا معادل و یا بدون عنوان وجود دارد، اجرایی بودن موضوع تئوری را ثابت کند.

از همین رو کوشیده است با تطبیق تئوری بر وضع موجود (نه تحمیل وضع موجود بر تئوری) بر اساس فقه جواهری مبتنی بر یک نظام فقهی حقوقی و بر اساس احکام اولی و ثانوی بر روش اصطیادی، این رسالت پژوهشی را به انجام برساند.

یادآور می شود، «تطبیق قاعده نفی سبیل بر افغانستان و سند استراتژیک آمریکا»، «تحلیل نظریه ولایت فقیه» و ... نیز از دیگر تألیفات حجت الاسلام سید امیرحسین حسینی ترکستانی می باشد.

«هجرت و مهاجرت» از چاپ خارج شد

«هجرت و مهاجرت» از چاپ خارج شد

«هجرت و مهاجرت» از چاپ خارج شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha