شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طباطبایی

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: اثر خون شهدا این بود که اکنون هیچ یک از کشورهای اطراف و حتی آمریکا جرأت جنگ با ما را ندارند و امروز جوانان ما برای رفتن به غزه صف کشیده اند و آن روحیه معنوی هم چنان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد شامگاه چهارشنبه در دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اهمیت و تأثیر خون شهدا در ایجاد تحول در جوامع اظهار داشت: اکنون مشخص است که وقایع اخیر غزه و شهادت مردم آن مؤثر واقع شده و در تمام دنیا مردم بیدار شدند و حتی در خود آمریکا، پرچم این کشور به آتش کشیده شد.

وی افزود: اثر خون شهدا این بود که اکنون هیچ یک از کشورهای اطراف و حتی آمریکا جرأت جنگ با ما را ندارند و امروز جوانان ما برای رفتن به غزه صف کشیده اند و آن روحیه معنوی هم چنان وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: این که رهبر انقلاب می فرماید "زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" از آن جهت است که عاشورا و عزاداری محرم توانسته واقعه کربلا را زنده نگه دارد.

وی اضافه کرد: این که امام حسین(ع) در شب عاشورا بیعت را از یاران خود برمی دارند از آن جهت بود که امام(ع) در پی خلوص بودند، زیرا اگر این خلوص نباشد دیگر شهادت اثری ندارد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان کلام امیرمومنان(ع) در خصوص حیات و مرگ واقعی گفت: امیرمومنان(ع) مرگ و زندگی انسانی را معنا می کنند و حیات طیبه و مرگ خبیثه را تبیین می‌کنند و می فرمایند: " فَالْمَوْتُ فِی حَیَاتِکُمْ مَقْهُورِینَ وَ الْحَیَاةُ فِی مَوْتِکُمْ قَاهِرِینَ" لذا این که می گوییم شهدا زنده می باشند، یعنی انسان زنده هستند.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر لزوم رسیدگی به خانواده های شهدا تصریح کرد: نکته دیگر این است که این شهدا بیشتر از خانواده های کم درآمد جامعه بوده اند، یعنی حتی اگر فرزند آنها شهید هم نبود وظیفه حکومت اسلامی بود که آنها را حمایت کند.

در این دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح وظایف و اقدامات بنیاد شهید در ارتباط با خانواده شهدا پرداخت و اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران بر مبنای دو وظیفه اساسی تشکیل شده است و یک وظیفه آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می باشد.

قاضی زاده هاشمی زنده نگه داشتن یاد شهدا را سبب ادامه یافتن این مسیر عنوان کرد و گفت: آثار این مسئله را در عرصه داخلی و جهانی می بینیم و اگر اکنون در گوشه ای از جهان مسلمانان جرأت یافته اند که در برابر سلطه گران مقاومت کنند ماحصل رفتار عاشورایی بوده که شهدای ما در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته اند که آن نیز برگرفته از مکتب امام حسین(ع) است.

وی اضافه کرد: این مسئله مسئولیت ما را در این حوزه بسیار زیاد می کند چرا که باید بتوانیم با معرفی درست شهدا و معرفی سبک زندگی شهدایی و سبک زندگی شهیدپرور جامعه را به سمت الگوهای درست و مناسب هدایت کنیم.

قاضی زاده هاشمی وظیفه دوم بنیاد شهید و امور ایثارگران را تکریم خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران بیان کرد و افزود: این به آن معنا است که تلاش کنیم آنها گرفتار مسائل روزمره نشوند و از سوی دیگر نسل های پس از آنها علاقمند به این مسیر شده و بتوانند تقویت کننده مسیر پدران خود باشند.

وی به افزایش اعتبارات سرفصل بنیاد شهید و امور ایثارگران در طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: این اعتبارات به ۷۳ هزار میلیارد در طی این دو سال رسیده است و در حوزه درمان نیز اخیرا موفق به جبران عقب ماندگی های این بخش شده ایم.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: به علت پیشینه ای که استان اصفهان در انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس داشته است این استان بزرگترین استان به لحاظ تعداد ایثارگر می باشد، اما خوشبختانه جزء استان های کم مسئله بوده و این نشان از همکاری و مدیریت خوب مدیران در سطح استان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha