یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد جواد حاج علی اکبری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه حق نسل جوان است که با مفاخر خود آشنا شوند، گفت: آیت الله اختری در سپهر حوزه‌های علمیه ، یک ستاره درخشان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری، پیش از ظهر امروز در آیین نکوداشت آیت الله شیخ عباسعلی اختری (ره) که با حضور مسئولان استانی در سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی سمنان برگزار شد، اظهار داشت: اخلاص و ارادت آیت الله اختری (ره) به امام زمان(عج) بسیار درخور توجه و با اهمیت بود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه برگزاری آیین تکریم و تجلیل از فرزانگان ، مجاهدان و بزرگان ، اقدامی درجه یک ، الهی و ارزشمند است و به هیچ وجه جنبه نمایشی ندارد، تصریح کرد: الگو سازی و معرفی چهره های برجسته و فرهنگ سازی در این راستا ، اقدامی ارزشمند است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سفر به استانهای مختلف کشور و در مطلع کلام مبارکشان ، به مفاخر و بزرگان آن منطقه اشاره می کنند و تاکید دارند که جوانان با این سرمایه ها و افتخارات آشنا شوند، افزود: برگزاری برنامه های تجلیل از فرزانگان ، یک ضرورت تربیتی و یکی از راهکارهای خوب برای معرفی بزرگان به نسل جدید است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه باید تلاش کرد تا در حد امکان ، در زمان حیات بزرگان از آنها تجلیل نمود، خاطرنشان کرد: استان سمنان ، استانی سرشار از علم ، ادب ،جهاد، عرفان و فرهنگ است و استان سمنان جزو اولین مقاصد سفرهای استانی اینجانب در تبلیغ و گسترش معارف دینی بوده است و استان سمنان منطقه ای حاصل خیز از نظر نیروی انسانی است که باید این مسئله را قدر دانست و استان سمنان از نظر زمینه های مختلف اقلیمی و سابقه هویتی ، دارای ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان است.

وی با بیان اینکه حق نسل جوان است که با مفاخر خود آشنا شوند و برگزاری این اجلاس یک مقدمه در این راستا است، گفت: آیت الله اختری در سپهر حوزه های علمیه ، یک ستاره درخشان است.‌

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کلید واژه های عالم پرتلاش ، ابوالشهید ، پرهیزگار ، تلاش و مجاهدت در فقاهت ، سیاست و ترویج معارف با دل و همه توان و همچنین روحانی مخلص و متخلق در پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت ارتحال آیت الله اختری(ره) دارای نکات اساسی و بسیار پر اهمیت است، افزود: شهید روح الله اختری ، فرزند بزرگوار آیت الله اختری در مدرسه شهید مطهری ، چهره ای برجسته و ممتاز بود که به راستی هدیه ای الهی برای خانواده مرحوم اختری بشمار می رفت.

وی با بیان اینکه مرحوم اختری موصوف به حسن خلق و بسیار گرم و صمیمی و در عین حال صریح و جدی بود، گفت: مرحوم اختری در رعایت احکام الهی و حدود بیت المال بسیار سخت گیر و جدی بود. و وقت شناسی و نظم آیت الله اختری بسیار حائز توجه و زبانزد است و نگاه آیت الله اختری ، نگاهی بلند و با افق بود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه آیت الله اختری ، اهل بیان و قلم بود و در نوشته های ایشان مراجعات متعدد به اسناد و مراجع معتبر مکتوب کاملا مشهود است، افزود: شهادت می دهم که آیت الله اختری از اول تا آخر در صراط مستقیم الی الله و خط امام و رهبری حرکت نمود.

وی با بیان اینکه آیت الله اختری ، از جانان خود گذشت و علی رغم آنکه ایشان ابوالشهید بودند اما هیچگاه ادعایی نداشتند و به فرمایش رهبر معظم انقلاب روحانی مخلص بود، گفت: مرحوم اختری " رضوان الله تعالی علیه " امام جمعه تراز برای انقلاب بودند که آینده نگری و نشاط در وجود ایشان موج می زد .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha