یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی گفت: نبرد غزه همچنان نبردی سخت و غیرانسانی است و تعداد شهدا به یازده هزار شهید رسید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه گفت: نبرد غزه همچنان نبردی سخت و غیرانسانی است؛ چرا که در جنگی که تمام جهان در آن علیه شهری کوچک همسو شدند، با وجود مقاومت مجاهدین، تعداد شهدا به یازده هزار شهید رسید.

اگر شیعیان نبودند مسئله غزه پایان می یافت

وی افزود: جایگاه شیعیان در این نبرد جایگاه بزرگی است چرا که آنها به همه مردم عزم و اراده بخشیدند و اگر آنها نبودند مسئله غزه پایان می یافت و فلسطین زیر سیطره تجاوزات اسرائیل به پایان می رسید.

امام جمعه نجف اشرف همچنین نقش مرجعیت دینی را در خصوص مسئله فلسطین تمجید کرد و بیان داشت:مرجعیت دینی اولین کسی است که در این نبرد با رژیم صهیونیستی مقابله کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص انتخابات عراق اشاره کرد: آیت الله سیستانی تاکید کردند که اوضاع عراق راه حلی جز راه حل مسالمت آمیز برای تبادل قدرت ندارد و این بدان معناست که همه راه حل های دیگر مانند عقب نشینی و کودتا مردود است.

خطیب جمعه نجف اشرف در مورد استفعای رئیس مجلس نمایندگان گفت: موضوع برکناری رئیس مجلس برای اولین بار در عراق است که چنین اتفاقی می‌افتد و معتقدیم این موضوع باید روند قانونی خود را طی کند.

وی در خطبه دینی به موضوع رشد انسانی با عنوان (زنان حاشیه هستند یا بنیاد) اشاره کرد و گفت: زن در دوران جاهلیت تنها عنصر زایشی بود، اما در دوران جاهلیت جدید، زن ابزار زیبایی به شمار می رود.

امام جمعه نجف اشرف ادامه داد: این در حالی است که اسلام زن را عنصری اساسی و انسانی درجه یک می‌دانست و آیات قرآن این موضوع را تایید می‌کند که در همه حالاتی که در قرآن کریم آمده زن همواره با مردان مقایسه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha