پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر/ دیدار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: اگر گوهر انقلاب اسلامی را بشناسیم عملکرد ما در انقلاب متفاوت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) در حدیثی به نقل از امام سجاد(ع)، اظهار کرد: حضرت زینب(س) هوشمند و دانایی هستند که استاد ندارند.

وی با اشاره به اینکه علم به دو بخش اکتسابی و غیر اکتسابی تقسیم می‌شود، مطرح کرد: علوم اکتسابی در حوزه، دانشگاه‌ها و مدارس، قابل کسب است، ولی علوم غیر اکتسابی ویژه افراد خاص است که گیرنده و پیام دهنده فرامادی دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اگر کسی در این مسیر قرار گرفت در مسیر عصمت است، عنوان کرد: جمله امام سجاد(ع) درخصوص حضرت زینب(س) تمام مقامات در ایشان را به نمایش گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه این عصمت، دانش و مقام، اساس شخصیت حضرت زینب(س) است که در موقعیت‌های مختلف بروز پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: یکی از این موقعیت‌ها جمله‌هایی است که حضرت زینب(س) در مجلس عبیدالله بیان کردند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه تراز شخصیتی حضرت زینب(س) متفاوت است، تصریح کرد: باید از تراز شخصیتی ایشان در جامعه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی پدیده متمایزی بوده است، یادآور شد: انقلاب اسلامی اگرچه از نظر تاریخی در ادامه جنبش‌ها قرار دارد ولی جنس آن از جنس عاشورا است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حقیقت تابناکی در انقلاب وجود دارد، اظهار داشت: این حقیقت موجب جذابیت‌هایی در دنیا شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به محور مقاومت اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ادامه نهضت عاشورایی است، مطرح کرد: انقلاب اسلامی توانسته است حرف عاقلانه و متفاوت از تمدن مادی و حس گرایانه غرب بیان کند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه اگر گوهر انقلاب اسلامی را بشناسیم عملکرد ما در انقلاب متفاوت خواهد بود، عنوان کرد: امواج گفتمانی انقلاب اسلامی ریشه در منطق‌های الهی دارد و این عظمت انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه باید این روح را در تمام اقدامات و برنامه‌های خود ببینیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این راستا فرموده‌اند: انقلاب اسلامی دارای روح و منطق است و اگر کسی این روح را در اندیشه‌های خود پیاده کند، قطعا راه را پیدا خواهد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نقش نیروهای مسلح در این میان بزرگ و عظیم است، تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با سایر دنیا متفاوت است، چراکه این نیرو، تولید قدرت با مفهوم جدید و با روح و منطق انقلاب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی قدرت جدیدی را ایجاد کرده است که در عرصه سیاسی، امنیتی و نظامی گفتمان منطقی دارد، یادآور شد: ملت ایران پدید آورنده این انقلاب بوده و جایگاه اصلی و اساسی در آن دارد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه نیروهای مسلح در تراز و سکوی تمدنی اثرگذار و موج ساز هستند، ابراز کرد: کسی که از این نیروها صیانت می‌کند نیز جایگاه عظیمی دارد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی نیز فضیلت‌های خاص خود را دارد، بیان کرد: زمانی که دستگاه قضایی در عرصه سلامت نیروهای مسلح حرکت می‌کند، دارای فضیلت‌های دوچندان می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه قم جهانشهر کم نظیری است، اظهار کرد: همانطور که ایران و انقلاب اسلامی در تمام دنیا اثرگذار است قم نیز به عنوان کانون انقلاب اثر بسیاری دارد.

وی با اشاره به اینکه خدمت به قم باید ویژه باشد، مطرح کرد: خدمت به قم به نوعی خدمت به جهان اسلام و انقلاب اسلامی است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه حوادث غزه نباید مغفول بماند، عنوان کرد: اتفاقات غزه شبیه عاشورا است، چراکه در اوج بی‌رحمی دشمن، این مقاومت نقطه مثبتی در اسلام و ترویج انقلاب اسلامی است.

در ادامه نیز حجت اسلامی والمسلمین پورخاقان با اشاره به اینکه اتفاقات غزه، نظم جهانی را تغییر داد، اظهار کرد: پس از عملیات طوفان الاقصی هیبت اسرائیل در جهان به طور کامل شکسته شد.

وی با بیان اینکه ارتش اسرائیل در مقابل یک جبهه مردمی شکست خورده است، مطرح کرد: این ارتش ۴۰ روز وحشیانه‌ترین اقدامات را انجام داده و در این مدت کوچک‌ترین دستاورد نظامی و سیاسی نداشته است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در پایان تأکید کرد: تجمع ملت‌ها علیه رژیم اسرائیل در این مدت در نوع خود بی‌نظیر بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha