دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اقامیری

حوزه/ استاندار قم گفت: استان‌های مختلف کشور می‌توانند از نمایشگاه روایت پیشرفت الگوبرداری و آن‌ را بومی‌سازی کنند، در استان قم هم می‌توانیم باز هم شاهد برگزاری نمایشگاه «روایت پیشرفت» با موضوع تبیین دستاوردهای دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان باشیم ما نیز به عنوان مدیریت استان می‌توانیم از برگزاری این مدل نمایشگاه حمایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیدمحمد آقامیری در بازدید از نمایشگاه «روایت پیشرفت» که در قم برپا شده است، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف با حضور ۱۰ وزارتخانه به همت مرکز ارتباطات دولت و روحانیت به میزبانی قم درحال برگزاری است.

وی افزود: مسئله‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که برای تحقق امر جهاد تبیین، همه اقدامات دولت باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد، این پیوست رسانه‌ای همان جهاد تبیینی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

استاندار قم تصریح کرد: در دولت آیت‌الله رئیسی اقدامات و دستاوردهای بزرگی رقم خورده که باید برای مردم تبیین شود، یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه همین بحث مقایسه عملکرد این دولت با دولت‌های قبلی است، از ابتدای انقلاب تا به امروز دولت‌ها در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اقداماتی انجام داده‌اند اما عملکرد دولت مردمی به دلیل شتاب و دستاوردهایی که داشته بیشتر قابل توجه است.

آقامیری با بیان اینکه دولت سیزدهم نسبت به ظرفیت‌های داخلی توجه ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: درون‌گرایی و توجه به ظرفیت‌های داخلی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که دولت سیزدهم نسبت به سایر دولت‌ها دارد، همه شما مستحضر هستید در دولت‌های قبلی طوری القا کرده بودند که توسعه کشور بدون حضور غربی‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی اشاره کرد: به نظر بنده «خودباوری» کلید واژه مهمی است که شخص رئیس جمهور روی آن تأکید بسیار دارد و توجه به این کلیدواژه باعث شده دولت در عرصه‌های مختلف شگفتی آفرینی کند، رفع کسری بودجه، ریشه‌کن کردن کرونا، افزایش تولیدات و صادرات نفت، افزایش تعاملات تجاری با کشورهای مختلف جهان بخشی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم ظرف مدت زمان ۲ ساله است.

استاندار قم با بیان اینکه دولت اقدامات مثبتی در حوزه تامین امنیت غذایی در کشور انجام داده است، عنوان کرد: دستاوردهای دولت تنها به یک بخش محدود نمی‌شود، لازم است بدانید در دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی برای امسال بیش از ۱۴ میلیون تن گندم تولید شده است.

آقامیری درخصوص اینکه دولت سیزدهم با تلاش شبانه روزی به دنبال حل مشکلات مردم در ابعاد مختلف است، بیان کرد: واقعیت این است که مشکلاتی در کشور وجود دارد که نتیجه ترک فعل‌ها در دولت‌های قبلی است که سابقه برخی از آن‌ها به بیش از ۲ دهه بر می‌گردد.

وی افزود: دولت سیزدهم در سطوح مختلف با تلاش شبانه روزی و روحیه جهادی به دنبال این است که همه مشکلات کشور را با رویکرد آینده‌نگری حل کند، مردم ما به خوبی می‌دانند رفع برخی معضلات نیازمند زمان است و نمی‌توان آن را در ۲ سال به طور کامل رفع کرد.

استاندار قم در ادامه درخصوص لازمه برگزاری نمایشگاه «روایت پیشرفت» در سایر استان‌ها، تأکید کرد: اگر به‌دنبال تحقق فریضه جهاد تبیین هستیم برگزاری این نمایشگاه را صرفا نباید به این دوره محدود کنیم، «روایت پیشرفت» باید در همه استان‌ها برپا شده و مردم، حوزویان و نخبگان از آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: به نظر بنده استان‌ها می‌توانند از این نمایشگاه الگوبرداری کرده و آن‌ را بومی‌سازی کنند، در استان قم هم می‌توانیم شاهد برگزاری نمایشگاه «روایت پیشرفت» با موضوع تبیین دستاوردهای دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان باشیم ما نیز به عنوان مدیریت استان می‌توانیم از برگزاری این مدل نمایشگاه حمایت کنیم.

آقامیری در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای استقرار دولت در کشور، استاندار سابق قم جناب آقای شاهچراغی زحمات بسیاری را در حوزه‌های مختلف کشیدند که می‌توان آن‌ها را در این نمایشگاه برای مردم تبیین کرد، ما نیز در مدیریت جدید استان تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا رضایت مردم را بیش از گذشته جلب کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha