دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1119926
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
تبریز

حوزه/ جشن بزرگ کتاب از سلسله جشن های «محراب اندیشه» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی(فهما) در شهرستان مراغه برگزار شد. 

یه گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، همزمان با هفته کتاب؛ جشن «محراب اندیشه» به همت کانون فرهنگی هنری سید الساجدین(ع) مسجد هشتی مراغه و با حمایت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه های عمومی در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان برگزار شد.

«مرتضی شفیعی» مدیر ستاد فهمای استان در این مراسم با اشاره به اهمیت تولید ثروت از مسیر تولید علم، به ضرورت نخبه پروری در این مراکز تاکید کرد و اظهار داشت: برای موفقیت کانونهای فرهنگی هنری مساجد در انجام این ماموریت توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی ضروری می باشد.

وی با اشاره به اهمیت و نقش کتاب وکتابخوانی در ارتقای سطح آگاهی و دانش عمومی جامعه خاطرنشان کرد: نخبه شناسی و نخبه پروری به عنوان یکی از کارکردهای مهم کانونهای فرهنگی هنری مساجد می تواند مسیر تولید ثروت از راه تولید علم را هموار کرده و در ارتقاء اثربخشی کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی داشته باشد.

شفیعی با اعلام فعالیت ۱۴۴۰ کانون فرهنگی هنری و بیش از ۶۰۰ باب کتابخانه مسجدی در استان اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود میزان قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌ها در مساجدی که دارای کتابخانه هستند بیشتر بوده و برخی ازاین کتابخانه ها در سه شیفت کاری فعالیت داشته و پذیرای حضور جوانان و نوجوانان هستند.

وی تصریح کرد: فعالیت و اعمال نقش جوانان نخبه، دانشمند و کتابخوان در مساجد و کانونهای فرهنگی هنری می تواند در احیای کارکردهای اصلی مساجد و تحقق مسجد طراز انقلاب اسلامی تاثیرگذار بوده و در تبدیل مساجد به یکی از مراکز مهم علمی موثر باشد.

شفیعی همچنین با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان، دوره آموزشی مدیریت فرهنگی، کادرسازی و کارتشکیلاتی و سواد رسانه ای خاطرنشان کرد: سیاست های کاری ستاد کانون های مساجد استان در سال جاری اجرای برنامه و فعالیت های خلاقانه و جوان محور با اولویت افزایش جذب کودکان، جوانان و نوجوانان به مساجد می باشد.

بنابراین گزارش، جشن «محراب اندیشه» با اجرای نمایش صحنه ای در موضوع کتاب وکتابخوانی و تقدیر از برگزیدگان مسابقه پویش کتابخوانی در مورد امام حسین(ع) نمایشگاه «گنجینه آثار مکتوب مولفان شهرستان مراغه » همراه بود.

جمع آوری «گنجینه آثار مکتوب مولفان شهرستان مراغه » به همت کانون فرهنگی هنری سید الساجدین این شهر از سال گذشته شروع و تاکنون بالغ بر ۳۵۰ جلد کتاب در زمینه های مختلف از نویسندگان و مؤلفان این شهرستان جمع آوری شده است.

گفتنی است، سلسله جشن های« محراب اندیشه » به مناسبت گرامیداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، در ۱۰ باب کانون فرهنگی هنری دارای کتابخانه و فعال در عرصه کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha