دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
مدیر حوزه علمیه یزد از فعالین نماز دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان تقدیر کرد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد در نشستی از مسئولین دبیرستان دور دوم دخترانه استعدادهای درخشان فرزانگان در راستای فعالیت‌های مستمر و مؤثر در برپایی اقامه نماز، تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، ظهر امروز حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در نشستی از مسئولین دبیرستان دور دوم دخترانه استعدادهای درخشان "فرزانگان" در راستای فعالیت‌های مستمر و مؤثر در عرصه اقامه نماز، تقدیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس ضمن تقدیر از مسئولین دبیرستان دخترانه فرزانگان به جهت فعالیت‌های مستمر و اثرگذار در راستای برپایی نماز، اظهار داشت: آنقدری که شیطان تلاش می‌کند ما نماز نخوانیم، در هیچ عبادت دیگری اینقدر تلاش نمی‌کند.

وی افزود: اینکه شب تا صبح فردی برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کند، شیطان کمتر با او کاری ندارد، ولی شیطان تلاش می‌کند که این فرد را به یک کاهل الصلاة تبدیل کند و سپس به سمت تارک الصلاة پیش می‌برد.

وی با اشاره به آیه ٣٨ سوره مدّثّر (کُلُّ نَفْسٍ بِمَا کَسَبَتْ رَهِینَةٌ، هر نفسی در گرو عملی است که انجام داده است)، عنوان کرد: ما فردای قیامت در گرو اعمالی هستیم که در این دنیا انجام داده‌ایم الا اصحاب یمین که اصحاب یمین از مجرمین در جهنم می‌پرسند چه چیزی باعث شد شما جهنمی شوید؟ که پاسخ می‌شنوند: ما نمازگزار نبودیم، بعد اینبار می‌گویند ما به مسکین طعام نمی‌دادیم با آدم‌های پَست همکاری می‌کردیم و روز قیامت را تکذیب می‌کردیم تا مرگ به سراغمان آمد.

استاد حوزه علمیه استان یزد، گفت: کارهایی که شما در راستای برپایی نماز انجام می‌دهید باعث افتخار است و در این راه سختی‌هایی هم وجود دارد که اینها کار شیطان است، یعنی شیطان کاری می‌کند که شما خسته شوید.

وی ادامه داد: وجود نازنین پیغمبر گرامی اسلام آنقدر زحمت کشید تا این آیه نازل شد (مَا أَنْزَلْنَا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَیٰ، قرآن را از آن بر تو نازل نکردیم که خویشتن را به رنج درافکنی "طه/٢")، لذا به این فعالیت‌های خود در راستای برپایی نماز افتخار کنید و خدارا شاکر باشید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس، تصریح کرد: سوره معارج آیه ١٩ تا ٢٢ بیان می‌کند که (إِنَّ الْإِنْسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا، إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعًا، وَإِذَا مَسَّهُ الْخَیْرُ مَنُوعًا، إِلَّا الْمُصَلِّینَ)، عنوان کرد: انسان سست آفریده شده، وقتی که یک ناراحتی و شری به سراغش می‌آید شروع به جزع و فزع می‌کند و زمانی که خداوند خیری به او می‌دهد این خیر را برای خودش نگه می‌دارد و نمی‌خواهد به دیگران برسد، اما نمازگزاران اینگونه نیستند، بی تابی نمی‌کنند و اگر خیری به او برسد دلش می‌خواهد آن خیر به دیگران هم برسد.

وی ادامه داد: همین کاری که شما می‌کنید یعنی هیچ کاری بالاتر از این نیست که انسان‌ها را نمازگزار کنید.

مدیر حوزه علمیه یزد، به آیه ٢٣ سوره معارج (ٱلَّذِینَ هُمۡ عَلَیٰ صَلَاتِهِمۡ دَآئِمُونَ، آنان که دائم در نماز عمر گذرانند)، اشاره کرد و گفت: دائم در نمازند نه این است که دائم در حال خواندن نمازند، بلکه یعنی زمینه خواندن نماز را فراهم می‌کنند، همانند همین کاری که شما در برپایی نماز انجام می‌دهید و زمینه خواندن نماز را برای گروهی برپا می‌کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha