جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
ث

حوزه / نخستین شهر هوشمند اربعین کشور با راه‌اندازی میز خدمت برای سفرهای زیارتی در شهر کاشان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، نخستین شهر هوشمند اربعین کشور با شعار ملی «هر ایرانی یک زائر کارت» همزمان با ایام میلاد حضرت زینب(س) احیاگر قیام عاشورا و نهضت حسینی با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان همراه با آیین تقدیر از ۲۰ نفر از جوانان فعال میز خدمت برای ثبت‌نام زائر کارت و گذرنامه زیارتی افتتاح شد.

محمد جواد فائض‌پور معاون فناوری اطلاعات کمیته تسهیلات و زیرساخت اربعین در عراق، در آیین مراسم گفت: خدمات شهر هوشمند از طریق میز خدمت در شهرهای کاشان، آران و بیدگل، نوش‌آباد، ابوزیدآباد، سفیدشهر، منطقه راوند و طاهرآباد، روستاهای محمدآباد و علی‌آباد با همکاری و مشارکت اعضای هیئات مذهبی برای ثبت نام گذرنامه زیارتی و صدور زائر کارت اربعین تمامی علاقمندان به سفرهای زیارتی عتبات عالیات از باره زمانی تولد حضرت زینب(س) تا میلاد امام حسین(ع) انجام اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در مراحل بعدی و موافقت مسئولان ذی‌ربط گذرنامه زیارتی برای سفر زیارتی سوریه قابل استفاده خواهد شد تصریح کرد: زائر کارت نیز اطلاعات هویتی و بهداشتی ثبت شده زائر در سامانه را هنگام گم‌ شدن و در صورت نیاز به فوریت‎‌های پزشکی از طریق اسکن کیو آر پشت کارت برای یافتن و تجویز داروی صحیح را به مراجع مربوطه اعلام و آگاه می‌کند.

معاون فناوری اطلاعات کمیته تسهیلات و زیرساخت اربعین در عراق اظهار کرد: زائر کارت اربعین یا کیو آر(QR) کدِ زائر یک کارت شناسایی صادره از بانک عامل گردشگری با ارائه خدمات در ۱۰ نوع درگاه(پنل) برای صاحب کارت است که اکنون دو خدمت آن به گمشدگان و اطلاعات بهداشت و سلامت زائر فعال و قابل اجراست.

به گفته وی ایده پروژه بین‌المللی زائر کارت در موکب هوشمند حاج قاسم و ابومهدی المهندس نوش آباد طراحی و تدبیر شده است.

فائض‌پور با تقدیر از همکاری کمیته تسهیلات خدمات اربعین در عراق و کمیته فناوری اطلاعات وزارت کشور برای اجرا وعملیاتی شدن این طرح بین‌المللی تصریح کرد: تاکنون برای بیش از ۱۰ هزار شهروند شهرهای اقماری منطقه کاشان و آران و بیدگل از جمله نوش‌آباد و سفیدشهر ثبت نام شده و در حال صدور زائر کارت است.

وی با تاکید بر اینکه زائر کارت در سال‌های آتی و راه‌اندازی تمامی درگاه‌های(پنل‌های) کاربری بین‌المللی آن جهانی و حتی منجر به حذف گذرنامه زیارتی نیز خواهد شد اظهارداشت: هدف از راه‌اندازی شهر هوشمند اربعین تحقق آمار ۳۰ میلیونی زائران ایرانی با وجود خدمات هوشمند و رایگان زائر کارت بین المللی اربعین است.

فائض‌پور با بیان اینکه هر یک زائر کارت به منزله دعوت نامه اربعین برای هر ایرانی است افزود: استان‌های دیگر کشور نیز می‌توانند برای راه‌اندازی شهر هوشمند اربعین در استان و شهرستان‌های خود از طریق شماره همراه ۰۹۲۰۶۵۱۰۰۹۸ هماهنگی و اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

نخستین شهر هوشمند اربعین کشور در کاشان افتتاح شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha