شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر اجرای برنامه های هفته کتاب خوانی در مدرسه خواهران ازنا

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: افزایش سرانه مطالعه نیازمند ایجاد تحول مطلوب در عرصه فرهنگ عمومی است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که هفته کتاب و کتابخوانی بهترین فرصت برای تمرکز نگاه ها و رویکردها در راستای ترویج فرهنگ مطالعه است، اظهار داشت: یکی از مباحثی که برخی اساتید دانشگاه ها و کارشناسان فرهنگی مطرح کرده و می کنند ناظر به این است که چرا در بین بخش قابل توجهی از جامعه ایرانی، کتابخوانی چندان به فرهنگ رایج تبدیل نشده است.

وی افزود: البته بر اساس آمارهای جهانی، کشور ما از حیث سرانه مطالعه در رتبه سی‌ویکم دنیا قرار دارد و این مطلب یعنی آن که آن گونه که برخی می گویند وضعیت کتابخوانی در کشور ما اسفناک و نگران کننده نیست.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: البته ما باید در حوزه فرهنگ سازی کار مستمر و جدی انجام دهیم که در این راستا نیاز است نخبگان و رسانه های جمعی، فعالیت ها و برنامه های اثربخشی برای ایجاد تغییر مناسب در فرهنگ عمومی جامعه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: ترویج فرهنگ مطالعه به خصوص تشویق نسل جدید به مطالعه کتاب های خوب و پرمحتوا دارای آثار و برکات قابل توجه فرهنگی و تربیتی و اخلاقی است و در رشد و تعالی یک نسل نقش غیرقابل انکاری دارد.

اسلامی افزود: از این رو تلاش در جهت ترویج کتاب و کتابخوانی یک ضرورت برعهده همگان به خصوص مسئولان و مدیران فرهنگی کشور است، ضمن آن که باید توجه داشت که افزایش سرانه مطالعه در کشور نیازمند ایجاد تحول مطلوب در عرصه فرهنگ عمومی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha