جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
تصاویر/ دیدار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با آیت الله اعرافی

حوزه/ انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در صفحه مجازی خود توضیحاتی درباره حمایتش از زنان "طلبه" برای ورود به عرصه فیلم‌سازی و بازیگری ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،انسیه خزعلی در صفحه مجازی خود توضیحات درباره حمایتش از زنان "طلبه" برای ورود به عرصه فیلم‌سازی و بازیگری ارائه کرد.

بر اساس این گزارش: انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: در آستانه میلاد حضرت زینب (س) مهمان گروهی از بانوان عزیز طلبه بودم، برخی از آنان مطرح می کردند که توانایی فیلمسازی، کارگردانی و تربیت بازیگر را دارند ولی هیچگونه پشتیبانی و حمایتی از آنان صورت نمی‌گیرد، اینجانب استقبال کردم که از ظرفیت آنان در عرصه هنر متعهد، استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • غیرکارشناسی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    2 0
    روزنامه جوان نوشت: انسیه خزعلی، معاون امور زنان رئیس‌جمهور اخیراً از لزوم آموزش به زنان طلبه برای ورود به عرصه فیلم و بازیگری سخن گفته که بازتاب‌های زیادی نیز داشته است. ایشان گفته است: «وقتی زنان طلبه هستند چرا ما باید اسیر سلبریتی‌‎ها باشیم. زنان طلبه‌ای که در عرصه‌های هنری مانند ساخت فیلم، بازیگری و فیلمنامه استعداد دارند، معرفی شوند تا آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.» نگاه معاون محترم امور زنان ریاست‌جمهوری به مسئله سلبریتی‌ها نشان می‌دهد ایشان مانند بسیاری از دلسوزان نظام و انقلاب دغدغه‌های مشترک و درستی دارند، اما راه‌حلی که ارائه داده‌اند تا حدود زیادی غیرکارشناسانه به نظر می‌رسد. بازیگری و به‌ویژه فیلم‌سازی و فیلم‌نامه‌نویسی مقوله‌ای است که نیاز به آموزش‌های حرفه‌ای دارد که اساساً نظام آموزشی کشور در این زمینه دچار ضعف و کاستی‌های جدی است. اصولاً مشکل کار این نبوده و نیست که فیلم‌سازان یا فیلم‌نامه‌نویسان ما از میان طلبه‌ها نبوده‌اند؛ چه بسیار طلبه و طلابی که با ورود به ساحت سینما دچار فضای پدیده‌ای غربی، چون سینما شده‌اند و به مرور تن به استحاله داده‌اند که مصادیق آن بسیار است. سینما در ایران در برهه‌های مختلف مانند اژد‌هایی دهان باز کرده و بسیاری از نیرو‌هایی را که با انگیزه‌های خوب وارد این ساحت شده‌اند به کام خود کشیده است. راه‌کار سلبریتی‌ها در ایران را باید در ضعف مدیریت‌های فرهنگی جست‌وجو کرد که در طراحی‌ ساز و کار‌هایی که بتواند فضای عمومی کشور را مدیریت کند، دچار غفلت و کم‌کاری هستند، وگرنه در صورت اصلاح نشدن فضای عمومی سینما و تئاتر، هر طلبه‌ای که به این فضا ورود می‌کند، می‌تواند به سرعت به جایگاهی برسد که شاید خود نیاز به مددرسانی داشته باشد.
  • سعید IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام و عرض ادب. بله درسته حوزویان خواهران و برادران باید بتوانند توانمندی هنری ایفای نقش فیلم سریال تئاتر مستند و فعالیتهایای اجتماعی فرهنگی آموزشی ورزشی گردشگری برای ارتباط بیشتر و بهتر با مخاطبان نوجوان جوان و بزرگسالان داشته باشند .