شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور

حوزه/مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف گفت: رهبر معظم انقلاب خواستار تداوم توزیع بسته‌های معیشتی توسط اوقاف شده‌اند به همین دلیل طرح قرار دوازدهم برای استمرار آن در سازمان اوقاف تدوین و در بقاع متبرکه شاخص هر استان اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمد نوروزپور در دوره آموزشی مدیران اجرایی، مراکز افق و هیئت امنا بقاع متبرکه شهرستان قم که در سالن همایش مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: بیش از هزار هیأت مذهبی در بقاع متبرکه سراسر کشور مستقر هستند که اتفاقات بزرگی را رقم زده‌اند و برنامه‌های شاخص و اثرگذاری در حرم‌های مطهر امامزادگان اجرایی می‌شود.

وی افزود: هدف اصلی از همه برنامه‌ها این است که مردم در جوار بقاع متبرکه به آرامش برسند، آرامش در این مکان‌ها وجود دارد و باید آن را برای مردم ملموس کرد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بقاع متبرکه باید برنامه‌هایی در راستای ترویج و تبیین انقلاب اسلامی هم داشته باشند گفت: این مهم در کنار برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و قرآنی مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فعالیت‌های تبیینی و حمایتی در مورد جنگ غزه، اهمیت بسزایی دارد چه اینکه اگر امامزادگان هم اکنون زنده بودند، قطعا به حمایت از مردم مظلوم غزه به پا می‌خاستند.

حجت الاسلام نوروزپور عنوان کرد: بسیاری از امامزادگان به خاطر ایستادگی در مقابل ظلم ستمگران زمان خود به شهادت رسیده‌اند بنابراین فعالیت‌های ما هم باید همینگونه باشد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه به ضرورت فعالیت‌های تاثیرگذار در حوزه مقابله با اقدامات معارض با جبهه فرهنگی انقلاب و با محوریت بقاع متبرکه اشاره و ابراز کرد: یکی از اولویت‌های هیأت امنا و مدیران اوقاف در هر استان این است که امامزادگان مدفون در آن شهر و دیار را با انواع روش‌ها به مردم معرفی کنند و این امر در استان قم باید به صورت جدی پیگیری شود زیرا امامزادگان بزرگواری در این شهر هستند.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) برخی از کارها را به دست امامزادگان می‌سپارند عنوان کرد: در یکی از روستاهای دورافتاده شهرستان الیگودرز، بقعه متبرکه‌ای را دیدیم که هزاران نفر گرد آن اجتماع کرده و زائران بسیاری داشت، از روحانی اعزامی به آنها پرسیدیم دلیل این همه توجه چیست که گفت عنایات زیادی از این بزرگوار دیده شده، مثلا همین چند روز قبل سر و صدایی از صحن شنیدیم و به حیاط رفتیم، دیدیم برخی دور زنی جمع شده‌اند، پیرمردی گفت من پدر او هستم و دخترم مادرزادی فلج بوده، به همه اماکن مقدسه در ایران و خارج رفتیم ولی چند شب قبل در خواب، حضرت عباس(ع) را دیده که فرمودند ما شفای تو را به دست محمد بن حسن(ع) داده‌ایم و به همین دلیل به اینجا آمدیم و حال او شفا گرفته است.

حجت الاسلام نوروزپور به اجرای طرح‌های گوناگون فرهنگی، مذهبی و اجتماعی با محوریت بقاع متبرکه و به همت مراکز افق پرداخت و افزود: خبردار شدم که کیف‌های طرح مهر تحصیلی توسط عزیزان در قم تهیه و به سراسر کشور ارسال شده که به همین دلیل از شما تشکر می‌کنم.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۵۰۰ بقعه متبرکه در سراسر کشور کارگاه‌های شمیم خدمت راه‌اندازی کرده و مهارت‌های گوناگونی را به مردم به خصوص زنان خانه‌دار و نوجوانان می‌آموزند که موجب کارآفرینی شده است.

وی افزود: به این ترتیب نزدیک به ۲۰۰ خانواده زیر پوشش مراکز حمایتی، توانمند شده و حالا خود به دیگران کمک می‌کنند.

حجت الاسلام نوروزپور با بیان اینکه منظور این نیست که کارگاه‌های اشغال‌زایی برای چند نفر ایجاد شغل کنند خاطرنشان کرد: بلکه هدف این است که به جای ماهی، ماهیگیری را به افراد فاقد شغل بیاموزیم و این چرخه به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی با محوریت بقاع متبرکه بین نیازمندان توزیع شده است؛ رهبر معظم انقلاب هم ضمن تشکر از این اقدام، خواستار تداوم آن شده‌اند به همین دلیل طرح قرار دوازدهم برای استمرار آن در سازمان اوقاف تدوین و در بقاع متبرکه شاخص هر استان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد بودجه تهیه بسته‌های معیشتی از محل نذورات و کمک‌های مردمی تامین شده و ۳۰ درصد مابقی از عواید موقوفات هزینه شده است.

حجت الاسلام نوروزپور در ادامه بر تداوم همراه با تحول طرح‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی با محوریت بقاع متبرکه تاکید و در بخش پایانی به سوالات مدیران اجرایی، هیأت امنا و مسئولان مراکز افق بقاع متبرکه شهرستان قم پاسخ داد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha