شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله فیاضی

رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که علامه طباطبایی در تمام فرازهای زندگی خود به دنبال کسب رضایت الهی بودند گفت: وقتی علامه وارد حوزه قم شد کارهای بر زمین مانده را هدفگذاری کرد و چنان ورودی علمی و عمیق داشت و بنیان هایی را گذاشت که سال ها طول می‌کشد تا آنها فهم و بازشناسی شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله غلامرضا فیاضی امروز (سه‌شنبه ۳۰ آبان) در اختتامیه کنگره بین‌المللی علامه سید محمدحسین طباطبایی (ره) به میزبانی دانشگاه الزهرا(س) تهران با بیان این که خداوند متعال در آفرینش انسان نهایت لطف و عنایتش را عملی ساخته است، گفت: متاسفانه برخی از انسان ها از توانایی هایی که خداوند متعال عنایت نموده استفاده نمی کنند و به جایی می رسند که قرآن می فرمایدک می شود اسفل السافلین و در مسیر انا جعلنا الشیاطین اولیاء قرار می گیرد.

وی با بیان این که امر انسان دایر است بین این که یا در پست ترین درجات باشد و یا این که در بالاترین درجات قرار گیرد، اظهار کرد: کسی که از لحظات عمرش درست استفاده کند، چرا که تجارت خانه اولیای الهی و مکانی است که در آن سلمان ها تربیت یافته، شهید حاج قاسم ها سردار می شوند؛ دنیا برای این است که انسان با عقل و راهنمایی انبیای به سعادت نائل آید.

رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که علامه طباطبایی در تمام فرازهای زندگی خود به دنبال کسب رضایت الهی بودند یادآور شد: وقتی علامه وارد حوزه قم شدند، کارهای بر زمین مانده را هدفگذاری نموده چنان ورودی علمی و عمیق داشتند و بنیان هایی را گذاشتند که سال ها طول می کشد تا آنها فهم و بازشناسی شوند.

وی علامه طباطبایی را نمونه ای از علمای در بیان اهل بیت علیهم السلام دانست و ابراز داشت: امام صادق علیه السلام می فرمایند؛ « عُلَماءُ شیعَتِنا مُرابِطونَ فِی الثَّغرِ الّذی یَلی إبلیسَ و عَفاریتَهُ»؛ علمای شیعیان مرزبانان آن مرزی هستند که مهاجمین آن ابلیس و شیاطین جن و انس هستند که با شبهات و مکاتب الحادی توطئه هایی را علیه اسلام به کار می گیرند.

آیت الله فیاضی تصریح کرد: دشمنان خوب فهمیدند که اگر جلوی اسلام باز بماند، دیگر جایی برای مستکبران عالم نخواهد بود؛ بر تمام ما و شما لازم است تا در مسیر تجلی معارف ناب الهی در بسترهای مختلف دانشی بیش از پیش تلاش و همت نماییم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha