دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

حوزه/ استاد رمضانی گفت: مهمترین دوران مدیریت حضرت زینب (س) در کاخ یزید بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، استاد رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مسجد النبی(ص) واقع در محله نارمک تهران، با تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار و کادر درمانی که به بیماران خدمت می‌کنند از فعالیت‌های گسترده مسجد النبی(ص) قدردانی کرد و اظهار داشت: مسجد به معنای واقعی باید یک پایگاه باشد که در آن هم معارف الهی گفته شود و هم اخلاق اهل بیت(ع) و احکام الهی ترویج داده شود.

وی با بیان اینکه دینداری بعد از دین‌شناسی و دین‌باوری است تصریح کرد: اگر ما دین را درست بشناسیم و درست باور کنیم آن وقت دیندار خواهیم بود. انسان‌های متدین افرادی دین‌شناس و دین‌باور هستند. مهم‌ترین باور هم باوری است که انسان مؤمن نسبت به خدای متعال پیدا می‌کند. قطعا این در اخلاق، آداب و نوع برخورد او تأثیرگذار است و انسان را متواضع بار می‌آورد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: حیات حضرت زینب(س) حدود ۵۵ تا ۵۶ سال بوده است. ایشان در ۵ سال اول زندگی با مشکلی مواجه نبود. آن زمان اواخر هجرت پیامبر (ص) بود و بعد از فتح مکه حکومت نبوی تشکیل شده و زمان اقتدار مسلمانان بود. آن دوران به لحاظ گسترش جامعه اسلامی دوران طلایی بود.

وی افزود: حضرت زینب(س) بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) همواره با مصائبی روبرو شد آنقدر در زندگی مصائب دید که یکی از القاب ایشان ام‌المصائب است. بیش از ۵۰ لقب برای حضرت زینب(س) ذکر شده که برخی از آن‌ها از مقامات معنوی، علمی و عرفانی آن بانوی بزرگوار حکایت می‌کند. مصائب عامل ارتقای معنوی حضرت زینب سلام الله علیها بود.

استاد رمضانی با اشاره به ۵۰ سال زندگی حضرت زینب(س) اظهار داشت: با مطالعه‌ای جامع و دقیق نسبت به دوران حیات حضرت زینب(س) به این نتیجه می‌رسیم که زن می‌تواند در محیط جامعه تأثیرگذار و نقش آفرین باشد. 

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: نقشی که در خانه به عنوان مربی به زن داده شده که نسل بشری را در جامعه انسانی تربیت کند، نقشی بسیار مهم و تعیین کننده است.

وی با بیان اینکه انسان تا وقتی که بر خود مدیریت نداشته باشد نمی‌تواند دیگران را مدیریت کند، ادامه داد: حضرت زینب(س) به واسطه بندگی و معرفتی که نسبت به خدای متعال پیدا کرد به قدرت مدیریت بر خود رسید و پس از آن به مدیریت در صحنه دست پیدا کرد. آن حضرت بسیاری از صحنه‌های بحرانی را مدیریت کردند. حضرت زینب(س) به مقام عبودیت و بندگی رسید و به جایگاهی که مدیریت بر خود دارد.

استاد رمضانی تاکید کرد: بسیاری مدیریت در صحنه را متوجه نمی‌شوند و هر کسی قدرت و توانمندی آن را ندارد که به صحنه آمده و بحران را مدیریت کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه حضرت زینب(س) به جایگاهی رسید که توانست دیگران را مدیریت کند، افزود: لازمه مدیریت بر دیگران شرح صدر است. مدیریت حضرت زینب از محرم الحرام شروع می‌شود و مهمترین دوران مدیریت ایشان در شام و کاخ یزید بود. در آن زمان مدیریت حضرت زینب(س) به مرحله‌ای می‌رسد که بعد از سه روز کاخ یزید تبدیل به مجلس عزای حسین(ع) می‌شود.

وی گفت: حضرت زینب(س) بهترین و بزرگترین روایتگر کربلاست، بدون ذره‌ای تحریف این واقعه و حادثه را روایت کرد. امروزه هر جایی که مبارزه علیه ظلم و ستم و زر، زور و تزویر است به نوعی مبارزه‌کنندگان درس خوانده‌ی مکتب حسین(ع) و زینب(س) هستند.

استاد رمضانی گفت: حضرت زینب(س) در برابر ظلم و ستم مقاومت کرد و در کنار ولی خدا ایستاد و معرفت، محبت و اطاعت نسبت به ولی خدا پیدا کرد. ۵۰ سال زندگی ایشان اینگونه سپری شد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ابراز داشت: برخی مدعی شدند که حضرت زینب(س) مسافری متحیر بود، اما در جواب آن‌ها باید گفت که زینب(س) مسافری هدفمند بود. از این بانوی بزرگوار جهان اسلام باید درس مقاومت در برابر ناملایماتی که در زندگی برای یک مؤمن واقعی اتفاق می‌افتد، آموخت.

استاد رمضانی در پایان با اشاره به کشتار وحشیانه مردم مظلوم فلسطین و آواره شدن میلیون‌ها نفر از ساکنان نوار غزه اظهار داشت: غزه یک زندان بین المللی در دنیاست و ناقض‌ترین رژیمی که حقوق بشر و بیانیه‌ها و قطعنامه‌ها را زیر پا گذاشته رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha