دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با نماینده ولی فقیه در خوزستان

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، گفت: فتح الفتوح امام بزرگوار تربیت جوانان بسیجی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، عبدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور و هیأت همراه امروز با حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد اظهار کرد: تکلیف اگر به معنای واقعی کلمه محقق شود خیلی از مشکلات حل می شوند. در صدر اسلام یکی از مأموریت های الهی وجود مقدس پیامبر اکرم(ص)، توجه به سواد آموزی بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از شروط آزادسازی اسرا در صدر اسلام، سوادآموزی به دیگران بود، بیان کرد: در داستانی از پیامبراکرم (ص) آمده که حضرت به عیادت یکی از معلمین اسرا می‌روند که در بستر بیماری بود، او را عیادت می کنند و به مکتب توحیدی دعوت می کنند که این نشان از اهمیت مساله سوادآموزی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به آیه ۱۸ سوره آل عمران «شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ وَالْمَلَائِکَةُ وَأُولُو الْعِلْمِ»، ادامه داد: در کنار شهادت خداوند متعال و توحید حاکم بر عالم هستی و ملائکه الهی، تنها گروهی که لیاقت پیدا می کنند در کنار این دو قشر باشند، شاهدان علم هستند.

امام جمعه اهواز با اشاره به کم توجهی و بی توجهی در سالیان قبل از انقلاب اسلامی به مسأله سوادآموزی، خاطرنشان کرد: فتح الفتوح امام بزرگوار تربیت جوانان بسیجی بود و کسی که دارای علم باشد اثرگذاری آن بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه امام راحل در تشکیل نهضت سوادآموزی دستور دادند و ورود داشتند، ادامه داد: بحث به این مهمی باید حتما مجموعه ای متکفل آن شود. در مسأله نهضت سواد آموزی حتما باید طراحی و برنامه ریزی وجود داشته باشد و بی مهری نسبت به آن کم لطفی خواهد بود.

همچنین عبدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: ۴۵ سال از عمر سازمان نهضت سواد آموزی می‌گذرد. "توسعه، تعمیق سواد و آموزش همگانی" در قالب اساسنامه در حال تدوین است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور ادامه داد: در تلاش هستیم نهضت سواد آموزی را به نگاه جامع امام راحل برگردانیم. یکی از مسائلی جدی رویکرد مردمی است تا بتوانیم افق تمدنی را درک کنیم.

در این دیدار، معاونین رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور و مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha