دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بسیج

حوزه / بسیج اساتید حوزه علمیه همدان در بیانیه‌ای ضمن تبریک هفته بسیج، تأکید کرد: سنگ بنای این نهاد مقدس بر حکم فقهی دفاع از اسلام و جهاد در راه خدا بنا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، بسیج اساتید حوزه علمیه همدان در بیانیه‌ای ضمن تبریک هفته بسیج، تأکید کرد: سنگ بنای این نهاد مقدس بر حکم فقهی دفاع از اسلام و جهاد در راه خدا بنا شده است.

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

أَلَم تَرَ کَیفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصلُها ثابِتٌ وَفَرعُها فِی السَّماءِ (ابراهیم/۲۴)

آیا ندیدی چگونه خداوند «کلمه طیبه» (و گفتار پاکیزه) را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه کرده که ریشه آن (در زمین) ثابت و شاخه آن در آسمان است!؟

امام خمینی (ره) :

بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوات تعیین و حدیث عشق می‌دهد. ‌ ‌ ‌

امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) :

جمهوری اسلامی به برکت تفکّر بسیجی و عمل و حرکت بسیجی شکست‌ناپذیر است.

هفته اول آذر ماه مزین به نام مبارک بسیج و یادآور صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در ۵ آذر ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین در آن مقطع حساس جهت صیانت از اسلام ناب محمدی(ص)، در برابر اسلام آمریکایی، تحجر گرایی و التقاط بود.

سنگ بنای این نهاد مقدس بر حکم فقهی دفاع از اسلام و جهاد در راه خدا بنا شده که بنابر فرموده امیرالمومنین علی(ع) "وَ هِیجُوا إِلَی الْجِهَادِ فَوَلِهُوا وَ لَهَ اللِّقَاحِ إِلَی أَوْلادِهَا (نهج‌البلاغه، خطبه ۱۲۱)؛ آنان به جهاد برانگیخته شدند و چونان شتری که [با هیجان و شتاب] به سوی بچه خود روی می‌آورد شیفته جهاد گردیدند.

بسیج میعادگاه تربیت یافتگان اندیشه پاک اسلامی برای دفاع همه جانبه از نظام انقلاب اسلامی و نیل به آرمان‌های والای امام خمینی (ره) و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) در راستای تشکیل تمدن نوین اسلامی با نفی همه طاغوت‌های زمان به سرکردگی آمریکا و اسراییل غاصب و نیز دفاع از مظلومین عالم به‌ویژه مردم مظلوم و مقتدر غزه است.

بسیج تجلی حضور و آمادگی در راستای اهداف و آرمان‌هایی است که اسلام عزیز و حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنافداه بر آن عنایت دارد، بر همین اساس امروز جوانان حزب‌الله لبنان، انصار الله یمن، مقاومت عراق و جبهه مقاومت و نیز همه آزادگان جهان با تأسی به فرهنگ والای بسیج، یکپارچه و جانانه در برابر وحشی‌گری‌های اسراییل سفاک ایستاده‌اند و تا محو این غده سرطانی از روی زمین، از پای نخواهند نشست.

افتخارآفرینی‌های بی‌نظیر و بی‌بدیل و قهرمانانه بسیجیان عزیز در هشت سال دفاع مقدس، مشارکت در رشد و توسعه همه جانبه علمی، مقابله غیرتمندانه با تهاجم فرهنگی، دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) و ایران اسلامی، خدمات گسترده در عرصه‌های مختلف اجتماعی و هزاران خدمت پر افتخار دیگر نشان از تفکر انقلابی، ولایت پذیری، بصیرت، شجاعت، ایثار و مقاومت و اراده خلل ناپذیر و استوار آنان است.

بسیج اساتید حوزه علمیه همدان ضمن گرامیداشت هفته مبارک بسیج بار دیگر با رهبر عزیز، حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(حفظه‌الله)، تجدید بیعت نموده و از همه علما، طلاب، فضلا و دانشجویان و دانشگاهیان و آحاد ملت شریف و قهرمان ایران می‌خواهد در جهت پیشبرد اهداف عالیه نظام اسلامی با تکیه بر معارف غنی اسلامی و اندیشه‌ها و رهنمودهای امامین انقلاب و مراجع عظام تقلید حفظهم‌الله از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و پاسدار پرچم مقاومت، ایثار و دفاع از مظلومین باشند.

بسیج اساتید حوزه علمیه همدان

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha