شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
سردار رجبی

حوزه/ سردار رجبی از برگزاری دومین کنگره ملی شهدای آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، سردار محمدحسین رجبی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط و مقتضیات آن زمان و نخستین روزهای پیروزی انقلاب حضرت امام(ره) تصمیم به تاسیس بسیج مستضعفین گرفتند. از همان بدو انقلاب در بسیاری از نقاط کشور تهدیداتی علیه نظام و انقلاب وجود داشت و گروهک‌های تجزیه‌طلب، تروریست و ...به دنبال سهم‌خواهی از نظام و انقلاب بودند و خواسته‌های غیر معقولی را مطرح می‌کردند به طوری که این تهدیدات حتی در شهرهای مرزی آذربایجان غربی از جمله ارومیه نیز وجود داشت.

وی ادامه داد: بسیجی بودن فقط به عنوان و داشتن کارت بسیجی نیست، بلکه هرکسی که تفکر و روحیه جهادی دارد همچنین دل در گروی عشق امامین انقلاب داشته و به ارزش‌ها و آرمان‌ها پایبند است، بسیجی است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، ایمان و بصیرت را عنصر اصلی تفکر بسیج دانست و گفت: بسیج یک شبکه گسترده مردمی است که در جای جای کشورمان حضور فعال داشته و رشد و نمود دارد؛ از یک سو تهدیدات نرم و سخت را خنثی می‌کند، از سوی دیگر در اقدامات عمرانی، فرهنگی و سازندگی مشارکت جدی دارد.

وی افزود: در جای جای کشورمان از آذربایجان گرفته تا تهران، سیستان بلوچستان و خوزستان برخی افراد غافل به دنبال اهداف تجزیه طلبانه بودند ولی بسیج مقتدرانه مقابل آنها ایستادگی کرد.

سردار رجبی گفت: مردم آذربایجان غربی در دو جبهه حضور داشتند که یکی هشت سال دفاع مقدس و دیگری مقاومت مقابل گروهک‌های ضدانقلاب داخل منطقه.

وی به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۴ اشاره کرد و گفت: نخستین کنگره سال ۹۶ برگزار شد و امید است با همت مسئولین، کنگره دوم نیز با شکوه هرچه‌تمام‌تر برگزار شود و در این راستا یادمان و نمادهایی در خور شأن شهدا ایجاد می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha